در نیویورک گران ترین ایستگاه مترو در جهان افتتاح شد

© Sputnik / Natalia Sileverstova /  مراجعه به بانک تصاویر New York metro
New York metro - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، در نیویورک گران ترین ایستگاه مترو در جهان راه اندازی شد. پس از 12 سال کارهای ساختمانی روز پنجشنبه ایستگاه مترو واقع در پای برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی (WTC) کار خود را آغاز کرد. این استگاه مترو در محل قبلی آسمان خراش هایی ساخته شد که در ننیجه حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 نابود شدند.

ظرف مدت بیش از ده سال در محل بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ ایالات متحده آمریکا یک بنای یادبود و دو آسمان خراش جدید مرکز تجارت جهانی («برج آزادی» با ارتفاع 541 متر) ساخته می شد. مصوب شد که بزرگترین هاب حمل و نقل زیرزمینی با "دنده های" فلزی پوشیده شود. این دنده های فلزی شبیه بالهای یک پرنده می باشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی NY1، در ابتدا ارزش اجرای این پروژه 2 میلیارد دلار برآورد شد اما در نتیجه تقریبا با 4 میلیارد دلار این پروژه اجرا شد. رسانه های ایالات متحده آمریکا تاکید کردند که این ایستگاه مترو گران ترین ایستگاه مترو در جهان شد. همچنین گزارش شده است که ساخت ایستگاه مترو موقت پس از حمله تروریستی کمی بیش از 300 میلیون دلار هزینه داشت.
این ایستگاه جدید 11 خط مترو و خط راه آهن منتهی به ایالت نیوجرسی را وصل می کند. ایستگاه مترو، مغازه ها و کافه های زیرزمینی در ماه های آینده به طور کامل کار خود را آغاز خواهند کرد. انتظار می رود که بیش از 200 هزار نفر در روز از این ایستگاه مترو استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала