شراب تولیدی روبات

© Fotolia / Karandaevشراب
شراب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبات به جمع آوری اطلاعات در باره انگور کمک می کند.

روباتی که از نظر ظاهر شباعت زیادی به روبات های « جنگ ستارگان» دارد  در مرکز پژوهشی  Enosis Meraviglia   برای  تولید  شراب با کمک فناوری عالی ساخته شد.

 روبات جدید به نام «  ینوسیس»  یگانه روبات در جهان است  که از روش علمی در تولید شراب استفاده می کند.  دونالد  لاناتی سازنده آن ، بنیان گذار  مرکز پژوهشی  و برنده جایزه « اسکار شراب — 2015»  به عنوان  بهترین تولید کننده شراب   است.

این مرکز در  قطعه زمینی به مساحت 2 500 м2 در شهر Piemonte قرار دارد.  در آنجا  37 نوع انگور  پرورش می یابد و گروهی  از متخصصان —  زیست شناسان،  شیمیدانان  و متخصصان فناوری و کشاورزی  و تولید مواد غذایی — رویهمرفته 18 نفر  در این مرکز کار می کنند.

تمام روند  تولید شراب اتوماتیک است و یکی از مهمترین اهداف  متخصصان — پژوهش علمی  فرایند تولید  شراب و جمع آوری اطلاعات  در باره انگور است.

روبات  می تواند  تا 200 کیلو انگور را  در خود جا بدهد که بعد  تا 100 لیتر شراب از آن بدست می آید.. روبات  انگور ها را وزن   و له می کند  و  مقدار شراب تولید شده را اندازه می  زند. به گفته متخصصان مطابق با اطلاعات دریافتی با کمک روبات می توان خیلی چیزها  در باره  انگور و  محل پرورش آن دانست.

شراب  تولیدی روبات در آزمایشگاه  تحت دمای  مناسب برای شراب نگهداری می شود.  تجهیزات ویژه ای طی شبانه روز  به جمع آوری اطلاعات در باره ترکیب بیو شیمیایی  شراب می پردازند.  پس از آن شراب در  زیر زمین  در هوای  تاریک و خنک  نگه داشته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала