تصویربرداری راداری از قبر شکسپیر

© Photo / Faruk Ateşقبر شکسپیر
قبر شکسپیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قبر شکسپیر خالی است.

به گزارش « بی بی سی»  در کلیسای « تثلیث مقدس»  در  شهر « استرات فورد کنار ایوون» بریتانیا  تصویربرداری راداری از قبر ویلیام شکسپیر  انجام شد.  این کار به 400 — مین  سالمرگ  این نمایشنامه نویس کبیر اختصاص داشت.

هدف از این نوع تصویربرداری — جستجوی  اجسام و یا افرادی در زیر زمین بود که در  کنار شکسپیر  دفن شده باشند.  در منابع تاریخی  آمده است که جسد 5 تن از اعضای خانواده شکسپیر — همسرش آنا،  دخترش سوزان،  دامادش جون هال  و  توماس  نِئش اولین شوهر نوه اش در کنار جسد شکسپیر دفن شده اند.

 حدسیاتی چند در این خصوص از طرف متخصصان   عنوان شد: بر طبق یکی از آنها  در زیر قبر شکسپیر  آرامگاه بزرگ خانواده شکسپیر قرار دارد و بر طبق گزینه دیگر  قبر شکسپیر خالی است  و  جسد شکسپیر در آن نیست.  محققان قول دادند نتایج این  تحقیقات را پس از چند هفته به اطلاع  مردم  برسانند.

قبر شکسپیر با وجود قابل دسترس بودن فیزیکی آن  هرگز باز نشده بود.  از جمله به علت اشعاری که روی سنگ  آن حک شده بود:  دوست، بخاطر خدا کاری با  جسدی که در دل خاک آرمیده است نداشته باش! اگر  به آرمگاه من دست بزنی تو را نفرین خواهند کرد ».

همزمان  محققان  برای حفاری خانه شکسپیر آماده می شوند که مملو از افسانه ها و قصه های خیالی است. بر طبق نوشته های تاریخی، شکسپیر در  استرات فورد کنار « ایون» بدنیا آمد و  سه سال آخر عمر را نیز در آنجا گذراند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала