گردشگران چین در روسیه

© Sputnik / Vitaliy Belousovگردشگر در میدان سرخ
گردشگر در میدان سرخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر یک از توریستهای چینی حدود 3 هزار و 700 دلار در روسیه خرج می کند.

مطابق با جمعبندی  سال 2015 میلادی افزایش دو برابر گردشگران چینی در روسیه به ثبت رسیده است.   537 هزار مهمان چینی در سال گذشته به روسیه سفر کردند  که 87 درصد  بیش از سال 2014 میلادی بود.   البته  بعلاوه  دهها هزار گردشگری که بطور مستقل به  روسیه سفر کرده اند.  هر یک از توریستهای چینی  حدود  3 هزار و 700 دلار در روسیه خرج می کند.  این اطلاعات از طرف انجمن گردشگری «  دنیای بدون مرز»  که  بیش از 150  آژانس گردشگری  را که در جهت چین فعال هستند  با هم متحد می کند، ارائه  شده اند.

 بیش از 240 هزار نفر از گردشگران « آزاد» چینی(بدن دریافت ویزا)  در سال 2015 میلادی به مسکو سفر کردند که دو برابر تعداد گردشگران سال 2014 است.  در آن زمان  110 هزار نفر   از مسکو دیدن کردند.  شاخص سنت پطربورگ برای گردشگران  چینی در چارچوب  رژیم بدون روادید نیز تقریبا  همینطور است، زیرا  98 درصد گردشگران چینی علاوه بر مسکو به سنت پطربورگ نیز سفر می کنند.

تعداد  گردشگران چینی که مایل به سفر به خاور دور روسیه هستند  نیز افزایش می یابد.  در سال 2015 میلادی  تعداد  گردشگران چینی که به  پریموریه روسیه سفر کردند  75 درصد رشد  نشان داد.  تعداد گردشگران چینی که به منطقه آمور روسیه سفر کردند   43 درصد بیش از سال 2014 میلادی بود. افزایش محبوبیت  سفر به روسیه تا حدی با  افت نرخ روبل  مرتبط است.

سوتلانا پیاتیخاتکا  مدیر اجرایی  انجمن گردشگری « دنیای بدون مرز» در  این خصوص گفت:

پایین بودن نرخ روبل  تأثیر مثبتی بر  افزایش تعداد گردشگران می گذارد، اما  فقط عامل اقتصادی  تأثیر گذار نیست.  روسیه سعی می کند کمبود اطلاعات  در باره جاذبه های  گردشگری روسیه  را  رفع کند تا گردشگران  بیشتری از چین به روسیه سفر کنند. نمایندگی گردشگری « Visit Russia» که در پکن  دایر است به تبلیغ  امکانات گردشگری روسیه در چین می پردازد  برنامه «  China Friendly  » نیز  نقش خود را بازی می کند که پروژه سراسر روسی وفق یابی سرویس گردشگری  مطابق با تقاضای گردشگران چینی را در سال 2014 به جریان  انداخت. طی دو سال 29  هتل و 2 رستوران و یک شرکت گردشگری از 10 منطقه روسیه گواهی کیفیت را دریافت کردند.

رژیم بدون روادید  تبادل توریستی   بیش از 10 سال است که بین روسیه و چین برقرار است و ویزای توریستی برای  یک گروه صادر می شود.  بدیگر سخن، گردشگر  نباید از طریق آژانس توریستی و یا بطور مستقل گذرنامه خود را برای دریافت ویزا به کنسولگری روسیه  ارسال کند.  فهرست گردشگران چین یکی دو روز قبل از سفر  آماده و برای دریافت ویزا ارسال می شود و قیمت ویزای گروهی نیز ارزان تر است.  مطابق با توافق  بین الدول  روسیه — چین  در باره سفرهای توریستی بدون ویزا، تعداد اعضای گروه نباید کمتر از 5 نفر باشد و حداکثر  مدت اقامت گردشگر در  کشور همسایه — 15 روز است.  بزودی ممکن است این شرایط آسان تر شود. اولگ سافانوف   رئیس « روس توریسم» در جریان «میز گردی» که در دومای کشوری  تشکیل شد گفت  که منظور  افزایش مدت اقامت گردشگر در روسیه تا 21 روز  و  کاهش حداقل تعداد  اعضای گروه تا سه نفر است.  پیشنهاد مربوطه آماده و  برای  وزارت خانه های خارجه روسیه و چین جهت بررسی ارسال شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала