بالگرد هم فن حریف

© Sputnik / Emercom of Russiaبالگرد « کا -32» ساخت روسیه
بالگرد « کا -32» ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالگردهای روسی در هر نوع شرایطی کار می کنند .

الکساندر شربینین  معاون  مدیر عامل  شرکت «  ورتولت روسیه»  در جریان  نمایشگاه  بین المللی هوایی  « سنگاپور 2016»  به خبرنگاران گفت که  طی سال های 2017-2016  میلادی  هفت بالگرد  « 32А11ВС» به چین فروخته خواهد شد.

 شمیل  سلیمانوف  طراح ارشد   بالگردهای سری « کا —32» در رابطه با خصوصیات این بالگرد گفت: «  بالگردهای روسی در هر نوع شرایطی  کار می کنند و وظایف محوله را  اجرا می کنند». وی در یک مصاحبه ویژه با  رادیو « سپوتنیک»  در باره امکانات فنی بالگرد توضیح داد.

—   از این بالگرد می توان در اطفای حریق، جستجو و نجات ، کارهای  ساخت و ساز و  مونتاژ با استفاده از آویزهای خارجی و حتی در چوبکشی جنگلی استفاده کرد.  بالگرد می تواند در دمای  منهای 50 تا 50 درجه بالای صفر کار کند.

در بین  بالگردهای  درجه متوسط، بالگرد  « 32А11ВС» از قدرت حمل بار  — 3 تن در داخل کابین و 5 تن آویزان در خارج از بدنه بالگرد  برخوردار است. این بالگرد مثل بالگردهای  مارک « کاموف» از  دو روتور برخوردار است  که مانوردهی  خوب و حداقل لرزش را برای آن فراهم می کند.  این خصوصیات اهمیت زیادی هنگام اجرای  کارهای ساخت  و  مونتاژ  در  مناطق صعب العبور دارد.  به عنوان مثال، از بالگرد روسی در ساخت  ستون های تله کابین در  کوه های الپ سوئیس  استفاده شد.  بالگرد « کا —32» در  پایگاه اسکی کوهستانی  در ارتفاع 3 هزار متری  در کارهای ساختمانی شرکت داشت.  از این بالگرد در ساخت سد  در  منطقه کوهستانی   تایوان نیز استفاده شد.  در آنجا که هیچگونه جاده ای وجود نداشت، دو بالگرد « کا —32»  لوازم ومصالح ساختمانی را  به ارتفاع یک و نیم کیلومتری رساندند.  اضافه پرواز (برای حمل بار) هر یک از بالگردها  220 ساعت در ماه بود.  بالگردهای ساخت روسیه این اضافه بار را بدون  هر گونه اختلالی در کار تحمل کردند.

 نوع ضد حریق  بالگرد « کا —32»  نیز امتحان خود را بخوبی پس داد.  این بالگرد دارای  بیش از 40 نوع تجهیزات ویژه است —  دستگاه  پخش آب کانادایی  « بِمبی باکت»  و توپ آبی  برای  اطفای حریق بشکل افقی  که در صورت حریق در آسمانخراش ها بهترین وسیله است. جهت ارزیابی کارایی  بالگردهای ضد حریق به شاخص  نسبت  قیمت یک ساعت کار بالگرد  و مقدار آب  پخش شده بر  آتش  طی این مدت در نظر گرفته می شود.  بالگرد روسی « کا —32» که  طی یک دقیقه 5 تن آب را در محل حریق ریخته  بهترین بالگرد  جهان  شناخته شده است.

به گفته  سلیمانوف طراح ارشد  این بالگرد، « کا —32»  از گواهی بین المللی  برخوردار است  که امکان کار در سراسر جهان  را برای بالگرد  فراهم می سازد: در جنگل های صعب العبور تا  یخ های قطب.  کره جنوبی بیش از 60 بالگرد « کا —32» را خریداری کرده است که مدتهاست در  نگهبانی  از جنگل ها و اطفای  آتش سوزی های جنگلی  مورد استفاده  قرار می گیرد.  11 بالگرد از این نوع در چین مشغول کار هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала