گزارش و تحلیل

داعش موشک های خود را از ماده‌ای ویرانگر بدن انسان پر می‌کند (ویدیو)

© SputnikIraqi soldier shows chemical weapons in Anbar province
Iraqi soldier shows chemical weapons in Anbar province - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک توانسته است از انبار های سلاح شیمیایی تصاویر اختصاصی بدست بیاورد. داعش از این مواد در حملات تروریستی علیه نیرو های امنیتی و اهالی بی‌دفاع عراق استفاده می‌کرد

رزمندگان بسیج مردمی استان انبار عراق در بخش صنعتی واقع در غرب شهر رمادی دو انبار اسلحه شیمیایی را کشف کردند که زیر کنترل تروریست های داعش بودند

در ویدیوی بر داشته شده افسر بسیج مردمی با دست به گالون های حاوی ماده‌ای خطرناک برای انسان اشاره کرده و در باره محتوا و طرز استفاده از آن در جریان حملات تروریستی تعریف می کند. در تصویر تعداد زیاد گالون های ماده نابود کننده بدن انسان و فلز دیده می شود. نام آن وینیل تری کلور سیلان و بنا به درجه‌بندی سازمان ملل متحد «کوروزیف» یو ان 1305 می‌باشد

این ماده در صورت قرار گرفتن روی پوست انسان سوختگی شدید و با نفوذ به سیستم تنفس یا گوارش تخریب آن‌ها را بر می انگیزد. این افسر گفت:

«این ماده بوسیله داعش مورد استفاده قرار می گیرد. آن‌ها مین ها و موشک های خود را از این ماده پر کرده و به شهروندان بی‌دفاع و پرسنل نیروی امنیتی پرتاب می کنند. این ماده حتی اگر تنها پحش شود سبب گرفتگی انسان می شود».

هنگ 5 بسیج مردمی عراق در استان خود انبار کاملی را کشف کردند که داعشی ها در آن این سلاح شیمیایی مرگبار را نگه داشته بودند. افسر می گوید:

«در کیسه هایی که شما در تصویر می‌بینید ماده سمی وجود دارد. من بدون ماسک و دستکش نمی‌توانم آن‌ها را باز کنم و به شما نشان بدهم. این ماده سمی بوی خیلی تند دارد. داعش برای حمله به نیروی امنیتی و اهالی بی‌دفاع از این ماده استفاده می کند».

در ویدیو دیده می‌شود که یک تعداد از گالون ها باز شده و مورد استفاده قرار گرفته شد و بقیه 40 گالون بسته و مهر و موم شده اند.

یک منبع در ساختار امنیتی عراق که خواهش کرد از روی ملاحظات امنیتی اسم وی افشا نشود به اسپوتنیک گفت که لشگر 16 این کشور هم اینک این تسلیحات شیمیایی کشف شده در یکی از انبار ها را به جای امن برده است. این منبع گفت که سربازان این واحد راه منتهی به آن انبار را مین روبی کردند زیرا داعش آنرا می‌گذاری کرده بود. ناحیه ای در اطراف آن تخلیه شده و بوسیله لشگر 19 محاصره شده و ورود به آن اکیدا ممنوع است. در داخل انبار بوی تند آن ماده باقی مانده است.

11 فوریه 2016 شبه نظامیان داعش در حوالی سنجار عراق علیه دسته های مسلح پیشمرگه کرد و یزیدی ها از این ماده استفاده کردند. در نتیجه 23 نفر گرفتگی و سوختگی پوست برداشته و به بیمارستان آزادی شهر دهوک کردستان عراق منتقل شدند.

داعش در موشک های خود از مواد تباه کننده بدن انسان استفاده می کند

داعش در موشک های خود از مواد تباه کننده بدن انسان استفاده می کندhttp://sptnkne.ws/aHsd

Posted by Sputnik Persian on Friday, February 26, 2016

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала