معاملات غیرقانونی پسر اردوغان

© AP Photo / Ozan Koseبیلال اردوغان
بیلال اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفت خونین به ضرر شرکت های خارجی به قیمت 15 دلار خریداری شد.

 دادستانی « بولونی» که پسر اردوغان از  تابستان سال 2015 در آنجا ساکن شده است  بازرسی های رسمی را آغاز کرده است.  بیلال اردوغان  صاحب شرکت های  کشتیرانی  است که  بر طبق  اطلاعات دادستانی  در  قاچاق  « طلای سیاه» داعش دست داشته است.  دادستانی  « بولونی»  بر اساس  اعلامیه مرات  هاکان  حوزان  رقیب سیاسی  رئیس جمهور اردوغان  که در فرانسه ساکن  است پرونده ای  در رابطه با پول شویی  بر علیه  بیلال  اردوغان  تشکیل داده است. در این پرونده  منبع پولی  مورد بررسی قرار می گیرد  که  بیلال  در ماه سپتامبر  وقتی زن و فرزاندش را به « بولونی» برد  به ایتالیا منتقل کرده  است.  دادستان مانوئل کاوالو  این  اتهام را مطرح کرده است.

بیلال اردوغان رسما برای  نوشتن  تز دکترای  خود در مسائل بین المللی  در بولونی بسر می برد  که باید از این تز در دانشگاه  آمریکایی « جونز هوپکینگ»  دفاع کند. اما  هدف اصلی،  به تأیید  وزارت دفاع  فدراسیون روسیه  سفر به واشنگتن است. وزارت دفاع روسیه در  ماه دسامبر  عکس و ویدئویی را ارائه داد  که بیلال در معاملات « طلای سیاه»  خلیفه اسلامی  با  کشورهای  خریدار  شرکت داشته است.   نفت خونین  به ضرر شرکت های  خارجی  به   شرکت حمل و نقل متعلق به  سومین پسر  رئیس جمهور ترکیه — « Bmz Ltd»  — بازفروش شد که آن را به قیمت حدود 15 دلار  در ازای هر بشکه نفت  دریافت و تقریبا  دوبرابر گران تر فروخت.

آلِساندرو د  پاسکاله خبرنگار  «مانیفستو  ای  لِفت» که به عنوان ناظر بین المللی در انتخابات ترکیه در ژوئن سال 2015 شرکت داشت به « سپوتنیک ایتالیا»  گفت که « دادستانی بولونی، آگاهانه  عمل می کند». اما اعلامیه  رقیب سیاسی  پدرش (اردوغان) « آخرین  مکعب در این پاذل اتفاقات و تصادفات بود».

» این مافیای بوسفری است —  در دسامبر  سال 2013   بازرسی آغاز شده  دولت  را  عصبی و نگران کرد، زیرا  شخصیت های زیاد  نزدیک به حزب  اردوغان (حزب عدالت و توسعه) در این مافیا دست داشتند.  وقتی مکالمات  تلفنی  رئیس جمهور  رو شد که از  پسرش بیلال  خواست پول ها را در جای مطمئنی پنهان کند، کارها تسریع شد و به او و خانواده اش  گذرنامه های دیپلماتیک داده شد.  از اینرو دادستانی « بولونی» باید معلوم کند که سفر  بیلال به  ایتالیا  تا چه حد با   تحصیل او در ارتباط است و یا دلایل دیگری برای  ساکن شدن او و خانواده اش در « بولونی» وجود دارد.

علت  سیاسی آن است  که نتایج  انتخابات ماه ژوئن  سال 205  ممکن بود برای اردوغان و حزب  و فرزندانش نافرجم باشد که  شاخه  تجاری  اردوغان —سیاستمدار است که از سال 2003  در ترکیه حکومت می کند. به این دلیل گفته اپوزیسیون در این خصوص  که اردوغان با اعزام بیلال به ایتالیا  سعی کرد  در صورت  شکست احتمالی در انتخابات  که در ماه نوامبر 2015 رخ نداد  تکیه گاه  رزرو برای خود ایجاد کند، قابل قبول است».

به عقیده  ویلیام انگداهل مشاور  خطرات استراتژیک  و نویسنده  کتاب پرفروشی در باره نفت  و  ژئوپلیتیک ، شرکت حمل ونقل  بیلال از بنادری در بیروت و « سیحان» نفت قاچاق را به ژاپن می رساند.

گورسِل تکین  معاون رئیس  حزب  ملی-جمهوریخواه  ترکیه  در  مصاحبه با رسانه های محلی  اعلام داشت که « بیلال تا خرخره  با تروریست ها همدست است، اما تا زمانی که پدرش  مقام خود را حفظ کند،  او در رابطه با هر گونه تعقیب و بازرسی در امن و امان خواهد بود».  تکین گفت  « Bmz Ltd» «تجارت خانوادگی   و  خویشاوندان نزدیک  رئیس جمهور اردوغان است که سهامدار هستند و  از پول  بنیادهای دولتی استفاده می کنند  و وامهای غیرقانونی از  بانک های ترکیه دریافت می کنند».

بیلال  درآمد های غیر قانونی خود را از  فروش  نفت بدست می آورد و  سمیه اردوغان، دختر رئیس جمهور ریاست بیمارستانی در نزدیکی مرز  با سوریه را  عهده دار است  که کامیون های  ارتش ترکیه روزانه  دهها مجروح جهادیست  « داعش» را  به آنجا منتقل می کنند  و از آنجا  پس از بازیافت سلامتی دوباره به  جنگ اعزام می شوند.  به شهادت پرستاران ، هم اکنون ضربات هوایی  نیروی هوایی روسیه  تا حدودی  این کاروان مرگ را  از کار انداخته است.

تِری میسان،  تحلیلگر ژئوپلیتیکی  فرانسه  در Voltairenet با لحن شدیدتری گفت که اردوغان  — « سازماندهنده اصلی  غارت سوریه است  و  با موافقت او  کارخانه های «  حلب» —  پایتخت  اقتصادی  سوریه —  غارت شد  و ماشین آلات  و تکنیک آلات  به سرقت رفتند  و ارزش های  باستان شناسی  به فروخته شدند.»

بیلال اردوغان  به زندگی در « بولونی»  ادامه می دهد و تحت حفاظت  مأموران ترک و  پلیس  ایتالیا   به کارهای خانه رسیدگی می کند و  به تحصیل می پردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала