پنتاگون سلاح عجیب جدیدی برای مبارزه با روس ها و چینی ها می سازد

© Sputnik / David B. GleasonThe US Department of Defense
The US Department of Defense - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبرت وورک ، معاون اول وزیر دفاع ایالات متحده و ژنرال پل سلووی، معاون ستاد مشترک ارتش امریکا در مصاحبه با روزنامه "واشینگتن پست" از طراحی "سلاح عجیب" جدید ناتو برای بازداشتن روسیه و چین خبر دادند.

این نظامیان آمریکایی درباره پژوهش هایی سخن گفتند که تا چند ماه قبل جزو بزرگترین اسرار نظامی بودند. روبرت وورک گفت:" ما سیستم های نظامی نیرومندتری را می سازیم و اگر زمانی روس ها و چینی ها جرات رویارویی با ما را پیدا کنند، احساس عدم اطمینان را در آنها به وجود خواهیم آورد". به گفته وی فقط به این شکل می توان بدون استفاده از سلاح هسته ای به پیروزی رسید.
به گزارش خبرگزاری "تاس"، سخنگویان پنتاگون بطور آشکار از قصد خود برای استفاده از جدیدترین وسایل دارای مغز مصنوعی و آموزش اتوماتیک جهت ساخت سلاح رباتی سخن می گویند. از جمله ایجاد "گروه ربات های انسان گونه" و "سربازان مافوق قوی" در دستور کار آمریکایی ها قرار دارد.
روزنامه "واشینگتن پست" می نویسدک" هر چند ممکن است تخیل علمی به نظر برسد، پنتاگون به این نتیجه رسیده که چنین سیستم های پیشرفته ای بهترین روش مبارزه با پیشرفت های سریع فعلی در نیرویهای مسلح روسیه و چین است". این روزنامه خاطرنشان می سازد این شبیه برنامه "جنگ های ستاره ای" ریگان است که 30 سال پس از ارائه آن مطرح می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала