گزارش و تحلیل

فعال کرد از بمباران های وحشیانه در جیزره می گوید

© AFP 2023 / Bulent Kilicفعال کرد از بمباران های وحشیانه در جیزره می گوید
فعال کرد از بمباران های وحشیانه در جیزره می گوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه تقریبا سه ماه است که عملیات های نظامی علیه تشکل های کرد در جنوب شرقی کشور ترتیب می دهد.

صحنه هایی که اخیرا در شهر جیزه گرفته شده اند نشان می دهد که گستردگی خرابی ها پس از بمباران های شدید چقدر است. برخی خانه ها کاملا نابود شده اند و برخی دیگر به خاطر آتش سوزی به شدت آسیب دیده اند.
درژانویه امسال سازمان حقوق بشر ترکیه اطلاعاتی را بدست آورد که برطبق آن از لحظه ی آغاز کمپین نظامی در مناطق کرد بیش از 160 ساکن بی دفاع و غیر مسلح کشته شده اند. آنکارا اصرار دارد که هدف نیروهای مسلح ، مبارزین حزب کارگر کردستان هستند.
در عین حال نظامیان ترک را به اجرای خشونت های وحشیانه در این منطقه متهم می کنند. براساس بیانیه ی حزب دموکرات ملی کرد در نتیجه بمباران ها در جیزره بیش از 150 نفر زنده زنده در زیر زمین ها سوخته اند. راشا تودی با نورجان بایسال یکی از فعالین کرد در این باره مصاحبه ای انجام داده است.
بایسال خاطر نشان می کند: " تقریبا یک ماه پیش ساکنین زخمی جیزره در زیر زمین ها مخفی می شدند. ما حتی نمی توانستیم آمبولانس ها را برای آنها بفرستیم. در جیزره تقریبا 200 نفر کشته شده اند و همه آنها سوخته اند. یک ماه پیش آنها زنده بودند. من شخصا چندین بار با آنها گفتگوی تلفنی داشتم. آنها به ما شرح دادند که در زیر زمین ها چه اتفاقاتی در حال وقوع است. و حالا هیچ کدامشان نیستند…"
او با وحشت می گوید: " فکر می کنم که ارتش ترکیه چنین استراتژی را فقط در جیزره مد نظر ندارد. این شهر برای آنها نمونه اول است. آنها می توانند این کار را در سور و نیدله انجام دهند. سور کلا پنج دقیقه از دفتر کارم فاصله داردک. تصور کنید: زیرزمین ها با زخمی ها پر می شوند و ما نمی توانیم حتی آمبولانس برایشان بفرستیم. نظرم این در واقع جنگ روانیست. این اتفاق مستقیما پیش چشمان ما در حال وقوع است. آنها به ما می گویند: می بینید ؟ همین کار را با شما می کنیم. ما شما را در زیرزمین ها بدون آب و غذا زندانی می کنیم تا بمیرید. "

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала