موافقت مقامات سوریه با بیانیه روسیه و امریکا درباره آتش بس

© Sputnik / Ilya PitalevАртиллеристы сирийской армии на позициях в провинции Идлиб в Сирии
Артиллеристы сирийской армии на позициях в провинции Идлиб в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات سوریه با بیانیه روسیه و امریکا درباره برقراری آتش بس در این کشور در صورت ادامه مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) و دیگر تروریست ها موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری"رویترز"، دولت سوریه همچنین اعلام کرد آماده هماهنگی با روسیه برای تعیین آن اراضی است که در آنها عملیات جنگی قطع خواهد شد. ضمنا دمشق حق پاسخ به هرگونه نقض آتش بس از سوی گروه های مسلح علیه افراد غیر نظامی یا نظامیان را برای خود حفظ می کنئد.

طبق بیانیه مشترک روسیه و امریکا ، منتشره در روز دوشنبه قرار است از روز 27 فوریه بین نیروهای مسلح دولتی و گروه های مسلح اپوزیسیون سوریه آتش بس برقرارشود اما حملات به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) ، جبهه نصرت و دیگر گروه هایی که سازمان ملل آنها را تروریستی شناخته، ادامه خواهد یافت.

بر اساس سند منتشره ابتدا توسط وزارت خارجه امریکا و سپس کرملین، تمام طرفهای موافق با شرایط آتش بس باید حداکثر تاساعت 12 روز 26 فوریه به وقت محلی آمادگی خود برای رعایت آنرا اعلام کنند. ضمنا  ارتش دولتی سوریه و متحدانش از جمله نیروی هوا ـ فضای روسیه به حملات  به مواضع داعش و دیگر گروه های تروریستی ادامه خواهند داد.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

 

 

 

 

 



 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала