امتناع اپل از کمک به اف بی آی مورد حمایت فیسبوک و توییتر قرار گرفت

© Flickr / AndyApple Store
Apple Store - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیسبوک از شرکت اپل که از کمک به دفتر فدرال آگاهی امریکا (اف بی آی) در هک کردن گوشی هوشمند آیفون متعلق به یکی از تروریست های شرکت کننده در حمله مسلحانه در منطقه سان برناردینوی ایالت کالیفرنیا امتناع ورزیده ، حمایت کرد.

در بیانیه فیسبوک در روز پنج شنبه گفته می شود:" ما به مبارزه شدید خود با تقاضاها از شرکت های فناوری اطلاعات درباره تضعیف دفاع از سیستم های خود ادامه می دهیم. چنین تقاضا هایی سابقه وحشتناکی را به وجود آورده و مانع تلاش های این شرکت ها برای تامین امنیت محصولات خود می شوند". فیسبوک در هین حال تاکید کرد تروریسم را محکوم کرده و به فعالیت بسیار مهم نهاد های انتظامی برای دفاع از شهروندان ارج می نهد.
همچنین شبکه اجتماعی "توییتر" از تصمیم اپل حمایت کرد. جک دورسی، رئیس توییتر در صفحه خود در این شبکه اجتماعی نوشت:" ما از اپل و تیم کوک، رئیس آن حمایت می کنیم".
پیشتر دادگاهی در آمریکا از اپل تقاضا کرد در هک کردن آیفون متعلق به سعید فاروق، یکی از تروریست های شرکت کننده در حمله مسلحانه در منطقه سان برناردینوی ایالت کالیفرنیا، به سازمان اف بی آی کمک کند.
تیم کوک در پاسخ به این رای دادگاه اعلام کرد درخواست تجدید نظر در آنرا تقدیم خواهد کرد. رئیس اپل گفت چنین درخواست دولت آمریکا "امنیت مشتریان اپل را تهدید می کند". تیم کوک تاکید کرد مهندسان اپل اطلاعات لازم را برای تحقیق درباره عملیات تروریستی به اف بی آی واگذار کرده اند. وی افزود اپل قصد ندارد نرم افزار های لازم برای هک کردن آیفون را به اف بی آی بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала