هالیوود، سلاح جدید امریکا در مبارزه با داعش

© Flickr / Tom BensonHollywood, land of dreams
Hollywood, land of dreams - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری، وزیر خارجه امریکا در دیدار با روسای بزرگترین استودیو های سینمایی هالیوود، چگونگی مقابله با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) را با آنها مورد بحث قرار داد.
به گفته مارک تونر، سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا، کری می خواست ازعقاید سینما گران درباره تدابیر واشینگتن برای مبارزه با داعش آگاه شود.
مت لی، خبرنگار خبرگزاری "آسوشیتدپرس" پرسید آیا شما قصد دارید مبارزه با افراط گرایی ستیزه جو را بر عهده استودیو های هالیوود بگذارید؟
تونر در پاسخ گفت چنین نیست اما آنها نیز باید در چنین بحثی شرکت کنند.
به عقیده مقامات رسمی، سینما می تواند نقش مهمی در هر رویارویی ایفا کند  و در این زمینه هیچ چیز تازه ای برای آمریکا وجود ندارد. منتقدان تعداد زیادی از فیلم های پرهزینه را به خاطر تبلیغاتی بودن آنها مورد نکوهش قرار داده و ادعا می کنند این فیلم ها با در نظر داشتن تذکرات ماموران سیا یا پنتاگون ساخته شده اند. 
به عقیده لایونل، حقوق دان و منتقد رسانه ای، تبلیغات سینمایی و انتقال برخی از ایده ها از طریق فیلم های پرطرفدار،  فوق العاده موثر است.
لایونل افزود:" به این شکل مردم و به ویژه جوانان به داشتن جهان بینی و افکار معینی تشویق می شوند". به عقیده وی این ایده بسیار خوبی بوده و  برای هر کشوری ایده مناسبی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала