گزارش و تحلیل

وزارت دفاع: در ناوگان روسیه مستقر در دریای خزر چنان ناوجنگی هایی وجود ندارند که قادر به پرتاب موشک های بالیستیک باشند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationОфициальный представитель Минобороны России генерал-майор Игорь Конашенков во время пресс-брифинга
Официальный представитель Минобороны России генерал-майор Игорь Конашенков во время пресс-брифинга - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه در آستانه دیدار خود از اوکراین اعلام کرد که یک موشک بالیستیک روسیه گویا در سوریه یک بیمارستان و دبیرستان را تخریب کرد و بر اثر آن ساکنان بی‌دفاع از جمله کودکان کشته شدند.

سرتبپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی نوبتی سخنان نخست وزیر ترکیه را تفسیر کرده گفت

در ترکیب ناوگان دریای خزر حتی یک ناوجنگی قادر به پرتاب موشک های بالیستیک این چنینی وجود نداد. از این گذشته در طول فقط روز گذشته گزارش های رسانه‌های غربی در این باره مانند بهمن افزایش می یافت، ابتدا در این باره خبر داده شد که گویا هواپیما های روسیه به واحد های غیر نظامی در سوریه ضربه زدند و و در صبح آن روز تنها در یک بیمارستان در استان ادلب چند نفر قربانی شدند و تا شب پنج بیمارستان و حتی چند دبیرستان گویا بمباران شده گزارش شد و نه تنها در ادلب بکه در اعزاز استان حلب.

سرتبپ ایگور کوناشنکوف توجه رسانه‌ها را به این امر جلب کرد که ابتدا در باره کل بیمارستان های گویا صدمه دیده گزارش می‌شد و آن‌ها از طرف نمایندگان سازمان «پزشکان بدون مرز» حمایت می شدند، وی گفت:

«سپس برای اینکه شباهت بیشتری با حادثه تخریب بیمارستان کندوز افغانستان بوسیله هواپیما های آمریکایی حاصل شود کل رسانه‌های غربی انگار مطابق فرمان، سخنان «حمایت می‌شدند» را حذف کردند و هنگام پخش برنامه‌های شب این بیمارستان های گویا بمباران شده به بیمارستان های سازمان «پزشکان بدون مرز» تبدیل شدند. مقدم بر همه می‌خواهم اعلام کنم که تا روز گذشته برای کسی به جز مقامات ترکیه معلوم نبود که در ادلب و اعزاز کدام بیمارستان های سازمان «پزشکان بدون مرز» وجود دارند. شما نمی‌توانید هیچ اطلاعی را در باره آن‌ها در هیچ جایی از جمله در سایت «پزشکان بدون مرز» پیدا کنید».

سرتبپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی یادآوری کرد که ترکیه از آخر هفته گذشته یگان های دولتی سوریه و دسته های اپوزیسیون میهن پرست در نواحی مرزی را بوسیله توپخانه کالیبر بزرگ بصورت گسترده آتشباران می کند.

کوناشنکوف در پایان گفت:

«وسایل رصد دقیق وارد شدن بیش از 100 ضربه به قصبات مرزی در استان حلب وارد شده بوسیله توپخانه ترکیه را ثبت کردند. در یک زمان آنکارا کارزار تجاوزکارانه خبری رسانه‌های عمده جهان را علیه روسیه راه انداخته و قصد دارد اجازه ندهد تا کنترل بخش شمالی و شمال غربی سوریه از دست آن برود که مقامات ترکیه در سال‌های اخیر در‌واقع صاحب تام الاختیار آن بودند».

گفتنی است که هواپیما های گروه هوایی روسی در جمهوری عربی سوریه از 10 تا 16 فوریه 444 پرواز رزمی انجام داده و در جریان آن‌ها ضربات دقیقی به 1593 واحد تروریست ها در استان های دیر الزور، حمص، حما، لاذقیه و حلب وارد کردند.

کوناشنکوف تعریف کرد:

نیرو های مسلح روسیه همراه با متحدین، سیستم چند سطحی اکتشاف را بر قرار کردند که دریافت شبانه روزه اطلاعات موثق در باره اعمال تروریست ها در خاک سوریه و اراضی برخی همسایگان و هماهنگی اعمال با شرکا را تأمین می کند.

او خاطرنشان کرد:

همه ضربات فقط پس از چک کردن مکرر داده‌های حاصله و هماهنگی اعمال با شرکا وارد می‌شوند تا ریسک کشنه شدن اهالی بی‌دفاع از بین برود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала