کره روسی روی میز ژاپنی

© Sputnik / Mihail Beznosovبلینی روسی با کره
بلینی روسی با کره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت متوسط یک قالب 200 گرمی کره در ژاپن سه و نیم دلار است.

 کمبود کره  در ژاپن یک مسأله لاینحل باقی مانده است.  وزارت کشاورزی، جنگل و  شیلات  ژاپن  اعلام کرد که ژاپن در سال 2016 میلادی  7000 تن کره  وارد خواهد کرد.  اما این رقم ممکن است افزایش یابد.

 در سال گذشته  ژاپن  قصد داشت فقط 2800  تن کره وارد کند  اما با کمبود کره  در انبارهای خود مواجه شد  و  تصمیم گرفت  کره به میزان 10000 تن وارد کند.  دولت ژاپن با توجه به  منافع  تولیدکنندگان داخلی فراورده های لبنی،  واردات کره به ژاپن را تحت کنترل دارد.

مطابق با اطلاعات منتشره، روز 2 ماه فوریه از سوی اتحادیه  توسعه  کشاورزی و  دامپروری ،  قیمت متوسط یک قالب  200 گرمی کره  سه و نیم دلار است (395,8  ین) است  که 9,4 بیش از سال گذشته است.

از سوی دیگر،  در روسیه  که مورد تحریم  از طرف کشورهای اروپایی و آمریکا قرار گرفته است ، واردات لبنیات بحد قابل توجهی کاهش یافته است.  مطابق با اطلاعات  اتحادیه  فراورده های لبنی روسیه ، واردات  لبنیات به میزان 25 درصد  کاهش یافته است.  اما در بازار داخلی روسیه افزایش  تولید  مشاهده می شود  و  هیچگونه  کمبودی محسوس نیست.  ولادیمیر  لابینوف، رئیس  بخش  دامپروری   وزارت  کشاورزی  فدراسیون روسیه  با سخنرانی در مقابل  تولیدکنندگان  متوسط و بزرگ  اتحادیه فراورده های لبنی روسیه  افزایش  شیردهی  یک گاو  در مقایسه با سال 2015 میلادی را  5,3 درصد اعلام کرد  و متذکر شد که  وزارتخانه از  رشد با ثبات این  رشته دامپروری حمایت می کند.

در روسیه فراورده های لبنی  از جمله کره   درمقایسه با ژاپن  جای مهمتری  در تغذیه ساکنان دارد.  انواع مختلف لبنیات را می توان با قیمت مناسب خریداری کرد.  یک قالب  180 گرمی کره بی نمک  که  در بین  شهروندان روسیه محبوب است  را می توان به قیمت 1 دلار  خریداری کرد.  رادیو « سپوتنیک» در خصوص احتمال  فروش کره روسی به ژاپن با  تاکاسی  ایسیباسی ، رئیس بخش عرضه وتقاضا  در رشته دامپروری  اتحادیه  رشد کشاورزی و  دامپروری ژاپن  به گفتگو نشست.

 در ژاپن محدودیتی در  رابطه با کشورهای  واردکننده  کره وجود ندارد و تصمیم مربوط به  واردات  بر اساس نتیجه مناقصه  اتخاذ می شود.  آیا  موضع روسیه در این بازار به دلیل تحریم های اقتصادی ضرر دیده است؟

ایسیباسی در جواب این سوال گفت: خیر. اگر محصولات تولیدکنندگان  فراورده های لبنی روسیه   با  مطالبات ما مطابقت داشته باشد، آنها می توانند از طریق شرکت های  تجاری ژاپن در مناقصه شرکت کنند.  مطابق با سیستم موجود  شرکت های معین ژاپن  بر طبق سیستم موجود  در  مناقصه  تحویل کالاهای وارداتی شرکت می کنند.  هم اکنون 30 شرکت  در این رشته فعال هستند.  شرکت هایی هستند که در  واردات  محصولات لبنی از  زلاند نو،  اروپا، آمریکا و دیگر کشورها  کار می کنند.  اتحادیه ما هیچگونه  محدودیتی در رابطه با  کشورهای واردکننده وضع نمی کند.  شرکتهای تجاری  مناسبات متقابل با  شرکت ها — تولیدکنندگان خارجی را تنظیم می کنند.  محول کردن این وظیفه به عهده شرکت های  تجاری  موثرتر از آن است که اتحادیه  به مذاکرات مستقیم با  تولیدکنندگان  خارجی بپردازد.

ظاهر شدن کره روسی  روی میز غذای ژاپنی ها  به کیفیت آن بستگی خواهد داشت.

 شرکت های تجاری نقش  میانجی بین  تولیدکنندگان خارجی  و مصرف کنندگان ژاپنی را بازی می کنند.  در ژاپن توجه خاصی به کیفیت محصولات غذایی می شود.  اگر دقیق تر گفته شود،  اکثر مصرف کنندگان ژاپنی  کره ای می خواهند که از نظر کیفیت نزدیک  کره داخلی باشد.  سختگیری که در تولید محصولات در ژاپن  مشاهده می شود  در مقایسه با دیگر کشورهای جهان  خودویژه است و  نکته مهم آن است  محول  وارداتی تا چه حد  با مطالبات  مصرف کنندگان مطابقت دارد.  مصرف کنندگان  کره را  نه به دلیل  مطابقت کیفیت آن با  استانداردهای بین المللی انتخاب می کنند.  تولیدکنندگان  ژاپن،  استانداردهای داخلی را  وضع می کنند  که سخت تر از  استانداردهای بین المللی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала