ایران علاقمند به خرید سیستم پدافند هوایی روسیه اس-400، جنگنده سو-30 اس ام و سایر تسلیحات

© Sputnik / Vitaliy Ankovپایگاه هوایی روسیه در بلاروس
پایگاه هوایی روسیه در بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئله خرید سلاح های روسی یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات آتی هنگام سفر سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران به مسکو می باشد. سفر سردار حسین دهقان به روسیه برای روزهای اول این هفته برنامه ریزی شده. روز دوشنبه یک منبع از نهادهای همکاری نظامی و فنی این مطلب را به خبرگزاری «اینترفاکس» گزارش داده است.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"
این منبع گفت: «انتظار می رود که هنگام سفر وزیر دفاع ایران به مسکو بحث توسعه و ارتقای همکاری نظامی و فنی بین دو کشور در دستور کار قرار بگیرد». همچنین این منبع تاکید کرد که طرفین در مذاکرات آتی نه فقط مسئله اجرای کامل قرارداد های منعقد شده مربوط به تحویل سامانه های پدافند هوایی روسیه اس-300 بلکه مسئله امضای قرارداد های تسلیحاتی جدید را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد».
منبع از اداره نظامی به خبرگزاری گفت: «ایران تمایل دارد از روسیه سامانه پدافند هوایی نسل جدید «اس- 400 تریومف» طراحی شده توسط شرکت دفاع هوایی و فضایی «الماس آنتی» خرید بکند. سردار حسین هقان در آستانه سفر خود به مسکو آشکارا به رسانه های ایران اعلام کرد که تهران در صورت لزوم می تواند سامانه دفاع موشکی «اس-400» را خرید کند».
جنگنده چند منظوره سوخو-30 - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
جنگنده چند منظوره "سوخو-30"
به گفته منبع، مسئله خرید و احتمالا تولید اقلام جنگنده جدید چند منظوره روسیه «سو-30 اسم ام» طراحی شده توسط شرکت «سوخوی» از موضوعات دیگر مهم در مذاکرات آتی آقای دهقان با همتایان روس در مسکو می باشد.
منبع گفت: «قابلیت این مدل جنگنده نتایج بسیار خوبی را نشان داده است. مدت طولانی است که نیروی هوایی ایران علاقمند به خرید مدل جنگنده «سو-30 اس ام» شدند و ممکن است که به زودی قرارداد مربوطه امضا شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала