گزارش و تحلیل

فیلمبرداری فیلم گریبایدوف در ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovichنیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روسیه
نیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اراذل و اوباش عصبانی مسلمان مسبب قتل گریبایدوف نبودند.

 نیکیتا میخالکوف،  رئیس  اتحادیه سینماتوگرافی  روسیه و کارگردان مشهور روس  اعلام نمود که تصویربرداری واقعی فیلمی در باره زندگی و مرگ  الکساندر گریبایدوف  دیپلمات  روس و نویسنده نمایشنامه « مصیبت عقل»  که قرار بود در ترکیه انجام شود  ممکن است به تهران منتقل شود.

میخالکوف  در دومای کشوری  با سخنرانی در رابطه با « سال سینما» در روسیه  گفت: «  سناریوی بسیار خوبی  در باره «  زندگی و مرگ  الکساندر گریبایدوف»  داریم.  این سناریو را 30 سال  پیش  نوشتیم  ولی در آن زمان  نتوانستیم  به دلیل  حوادث قره باغ آن را  فیلمبرداری کنیم.  اما حالا برای  ساخت این فیلم آماده هستیم. ما قصد داشتیم تصویربرداری واقعی را در ترکیه انجام بدهیم  اما با توجه به وضعیت کنونی،باید  منتظر بمانیم».

 کارگردان روس متذکر شد: «  بهرحال  احتمال آن وجود دارد  که تصویربرداری واقعی فیلم را  در ایران  انجام بدهیم.  من با  سفیر ایران صحبت کردم  ، شاید  واقعا هم آن صحنه های  فیلم را که قصد داشتیم در ترکیه  فیلمبرداری کنیم به تهران  منتقل کنیم».

وی گفت که نوشتن  سناریو  5 سال طول کشید  و طی  کار روی سناریو  « اسناد فوق العاده جالبی» کشف شدند، از جمله در آرشیو  وزارت امور خارجه  فدراسیون روسیه.

رئیس  اتحادیه سینماتوگرافی  گفت: « برای مثال ما ثابت کردیم که « اراذل و اوباش عصبانی مسلمان»  مسبب  قتل گریبایدوف  نبودند، بلکه  این قتل سیاسی بشکل خونسردانه ای توسط انگلیسی ها طراحی و اجرا شده بود».

وی  متذکر شد که « گریبایدوف  مانعی در راه ابریشم» بود. آنها  از تمام خصوصیات  اخلاقی او  سوء استفاده کردند: تندخویی، جاه طلبی و حسادت معینی نسبت به پوشکین، آنها  او را به لحظه ای رساندند  که دیگر راه خروجی وجود نداشت  و او به قتل رسید».

 بعلاوه  به گفته میخالکوف،  در جریان کار روی سناریو  « اسناد  فوق العاده  شگفت آوری کشف شدند که گویای آن است که  کنت نِسِلرود، صدراعظم امپراطوری روسیه مأمور سازمان اطلاعات انگلیس بود که از اجازه  اقامت دائم در روسیه برخوردار بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала