ماه عسل گرجستان و ایران

© Fotolia / Seregalsvگرجستان
گرجستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ما و ایران در «ماه عسل» هستیم.

گئورگی خاخاشویلی کارشناس  مسائل اقتصادی گرجستان معتقد است که  ایران به طراحی  راه های  صادرات  نفت و گاز خود به  بازارهای غربی  خواهد پرداخت و  گرجستان در این عرصه می تواند  نقش جدی ایفا کند.

لغو رژیم روادید  از 15 ماه فوریه سال جاری برای شهروندان ایران  تأثیر مثبتی بر  همکاری دو کشور می گذارد. در سال 2013 میلادی  به توصیه سازمان ملل گرجستان بطور یکجانبه به رژیم صدرور روادید با ایران بازگشت.

خاخاشویلی در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک» گفت: « ایران از  رژیم تحریمی خارج می شود که برای گرجستان  جذابیت خاصی دارد، زیرا ایران  می تواند  یکی از نقش های کلیدی را در راه اجرای  طرح های ژئوپلیتیکی ما ایفا کند.  ما می دانیم  که ایران  منابع غنی موادانرژی زا دارد  و باید  راه های صادرات  نفت و گاز خود به بازارهای  غربی را طراحی کند. گرجستان در این عرصه می تواند  نقش  جدی ایفا کند». درعین حال کارشناس  از صحبت در باره  ریسک های احتمالی  مرتبط با  رژیم بدون روادید  برای ایران  خودداری ورزید.

« من تمایلی به صحبت در این خصوص  ندارم ، زیرا  هم اکنون  ما و ایران در «ماه عسل»  هستیم و دلم نمی خواهد قاشق تلخ صمغ را به آن اضافه کنم.  فعلا برای اینکار زود است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала