گزارش و تحلیل

آیا ایران به اینفانتینو رای خواهد داد؟

© REUTERS / Mike Hutchingsفیفا
فیفا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همانطور که کارشناسان معتقدند ، ایران می تواند نقش تعیین کننده ای در رای گیری بین دو نامزد اصلی مقام ریاست فیفا داشته باشد. چطور؟

رسانه های ایرانی اطلاع دادند ، جانی اینفانتینو ، دبیر کل یوفا و نامزد مقام ریاست فیفا امروز به ایران سفر می کند. انتظار می رود که اینفانتینو نه تنها با رئیس فدراسیون فوتبال ایران علی کفاشیان دیدار کرده بلکه با وزیر ورزش و سایر مقامات عالی رتبه ی ورزش جمهوری اسلامی ایران ملاقات خواهد داشت. سفر نامزد مقام ریاست فیفا به ایران توجه رسانه های محلی را به خود جلب کرده است.
این امر اتفاقی نیست. به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال ایران می داند که در انتخابات 26 فوریه فیفا به چه کسی رای خواهد داد. روزنامه ی برجسته ی ورزشی کشور چند ماه پیش بدون شک و شبه نوشت: ایران از کاندیدای دیگر در رقابت های پیش از انتخاباتی یعنی رئیس کنفدراسیون آسیا شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه حمایت می کند. اما حوادث اخیر در جهان فوتبال آسیا ، ایران را مجبور کرد که به طریق دیگری به نامزدی شیخ سلمان نظری بیاندازد. در زمینه ی مناقشات سیاسی تیم های فوتبال عربستان سعودی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستند که بازی های لیگ قهرمانی آسیا با رقبای ایرانی در زمین بی طرف برگزار شود و دلیل آنرا عدم وجود ارتباطات دیپلماسی بین کشورها و نبود امنیت لازم در ایران نامیدند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع عربستان سعودی رای داد که برای بسیاری غیر منتظره بود. شیخ سلمان اعتماد خود را نزد مقامات فوتبال ایران از دست داد.
کارشناسان شک و تردید ندارند که اینفانتینوی فوتبالی باتجربه تصمیم گرفته است از اوضاع به نفع خود استفاده کرده و فدراسیون فوتبال ایران را متقاعد نماید که به او رای دهند.
مصطفی شوقی ، رئیس بخش ورزشی روزنامه ی " همشهری" در مصاحبه ای با اسپوتنیک فارسی می گوید:


در حال حاضر ، 45 فدراسیون در اروپا از جمله روسیه حمایت خود را از جانی اینفانتینو در انتخابات ریاست فیفا اعلام کرده اند. در پیش بینی های پیش از انتخاباتی ، آفریقا و آسیا فعلا طرفدار شیخ سلمان هستند. اما حمایت آنها همانطور که مشخص است تاثیر تعیین کننده ای در شانس نامزد دارد برای آنکه در کل 103 رای را شامل می شود. برای همین امروز باید برای دست یافتن به آن اقدام کرد. سفر آقای اینفانتینو به ایران در واقع گام عملی در این جهت است. آقای مصطفی شوقی می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала