حفاظت دختر ارشد پوتین توسط نیروهای ویژه آمریکایی – قسمت اول

© Sputnik / Sergey Guneevرییس جمهور
رییس جمهور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نظر می رسد که در 16 سال اخیر، زندگی خانواده رئیس جمهور روسیه، بسیار بسته و فوق العاده سری بوده است. اما به لطف تحقیقات و فعالیت های روزنامه نگاران، این اطلاعات به بیرون درج پیدا کرده و یا به عبارت دیگر منابع شروع به صحبت کرده اند.

از امروز خبرگزاری "اسپوتنیک"، بر اساس اطلاعات موجود در رسانه های جمعی روسیه، شروع به شرح زندگی ماریا، دختر ارشد ولادیمیر پوتین می کند.
در بلوار نوینسکیِ شهر مسکو، و در نزدیکی سفارت آمریکا، یک ساختمان هفت طبقه وجود دارد که در سال 1934، به معماری لئونتوویچ، ساخته شده است. ساکنان این خانه لوکس، تا قبل از شروع جنگ جهانی دوم، همگی از مسئولان کمیساریای خلق جمهوری سوسیالیستی روسیه و از اعضای انجمن بلشویک های قدیمی بودند که تقریبا به طور کامل توسط استالین تیرباران شدند. سپس جای آنان را بستگان درجه یک رهبران نظامی معروف شوروی و دانشمندان و استادان دانشگاه دولتی مسکو، گرفتند. اما چهار سال پیش، سر کوچه به طور غیر منتظره ای بسته، و ورودی آن توسط نگهبان ها حفاظت می شود. عبور و مرور به خانه، تنها با ارائه مدرک مجاز امکان پذیر بوده و ساختمان توسط کارمندان اداره فدرال حفاظت، وزارت کشور روسیه و نیروهای ویژه سفارت آمریکا محافظت می شود. بنا به اظهارات ساکنان، کنترل شدید ورود و خروج به این ساختمان از زمانی آغاز شد که یک دختر جوان بلوند، صاحب یک جیپ که توسط محافظان همراهی می شود، ساکن یکی از آپارتمان های این خانه شد. تاریخ تولد این دختر با اطلاعات مربوط به ماریا، دختر بزرگ ولادیمیر پوتین، مطابقت دارد.
پس از خصوصی سازی و توسعه مجدد برخی از اماکن غیر مسکونی این ساختمان در بلوار نوینسکی، چهار دستگاه آپارتمان دیگر نیز به آن اضافه شد. در میان ساکنان جدید، یک بانوی جوان نسبتا کوتاه قد وجود دارد که محافظان لباس شخصی، وی را بصورت محترمانه "ماریا ولادیمیرُونا" خطاب می کنند. نام خانوادگی این بانوی اسرارآمیز، وارونتسُوا است که قبلا در دانشگاه دولتی مسکو تحصیل کرده است. جالب اینجا است که وی تا هنگام تحصیل در دانشگاه، از چهار نام خانوادگی مختلف دیگر نیز استفاده کرده است.

​ در وب سایت رسمی دانشگاه دولتی مسکو، اشاره شده است که در سال های 2006 تا2011 ، ماریا ولادیمیرونا وارونتسوا، به عنوان دانشجو در دانشکده علوم پزشکی پایه، تحصیل می کرده و هم دانشگاهی های سابق او ده ها عکس از کلاس های درسی و رویدادهای مختلف دانشجویی را بر روی اینترنت منتشر کرده اند. با این حال دانشجویان سابق از صحبت با خبرنگاران، یا امتناع کرده و یا برای دادن مصاحبه، مبالغ فوق العاده هنگفتی را مطالبه می کنند.
تنها یک دختر جوان که در روسیه زندگی نمی کند، اظهار نظر جالبی کرده است:"در ابتدا اعلام کرد که ماریا دختر یک طراح سری موشک است. سپس شایعه شد که او دختر یک ژنرال ثروتمند است. " با قضاوت بر روی عکس های منتشره در اینترنت، می توان گفت که زندگی این "دخترِ" ژنرال، واقعا شبیه زندگی یک بانوی بسیار ثروتمند است: به نقاط بسیار مختلفی در جهان مسافرت کرده، بر روی قایق های لوکس سوار شده و مربیان بسیاری را در خارج از کشور به استخدام خود در می آورد.
به عنوان مثال، ماریا به همراه هم کلاسی های خود سفری را بر روی دریای مدیترانه پشت سر گذاشته است. این سفر بر روی کشتی سوپر لوکس و تفریحی کلاس آریا صورت پذیرفت که در مونت کارلو، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا توقف داشته است. با توجه به اطلاعات موجود در دفترچه ثبت دریایی، این کشتی تفریحی در سال 1998 در سنت لورنس ساخته که در سال 2011، بازسازی شده است. دارای 4 کابین برای 9 مسافر است. این کشتی در بندر ایتالیایی سورنتو به همراه خدمه آن به مدت یک هفته به مبلغ 35 تا 45 هزار یورو اجاره شده بود.
در دیگر تصاویر منتشر شده در اینترنت، همین دختر را در یک لباس مبدل کارناوالی، در یکی از بارهای شهر ماستریخت هلند، مشاهده می شود. در اینجا او با کلاه و پالتوی متعلق به اروپائیان قرن 19 و دوست همراه وی با لباسی از پرچم ایالات متحده آمریکا، ظاهر شده است. در ژاپن، ماریا، به همراه مترجم هلندی خود، رقص و نوشتن ژاپنی را می آموزد. پس از آنکه یکی از خبرنگاران با دوست ماریا ارتباط برقرار کرد، او صفحه خود را از روی اینترنت حذف کرد.
ماریا وارونتسوا نه تنها خوب، بلکه بسیار عالی تحصیل کرد. وی در سال 2011 با درجه ممتاز از دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیل شد. عنوان پایان نامه او: " اثرات رشد و متابولیک هورمون نوترکیب رشد در درمان کودکان مبتلا به کوتاهی قد ایدیوپاتیک" بود. سپس دوره دکتری خود را در مرکز پژوهشهای غدد درون ریز، وابسته به وزارت بهداشت و درمان روسیه پشت سر گذاشت.
در فوریه 2013، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه طی دیدار رسمی از روسیه، بسته ای از اسناد همکاری را امضا کرد. به ویژه یک یادداشت همکاری بین "مرکز پژوهش های غدد درون ریز" و شرکت"سانوفی آونتیس گروپ " برای انجام تحقیقات گسترده در شناسایی افراد مبتلا به دیابت، به امضا رسید. این سند در حضور دو رئیس جمهور، بین پروفسور دِدوف، استاد راهنمای وارونتسوا — دانشجوی دکتری، و پاتریک آگانیان مدیر عامل وقت "سانوفی روسیه" امضا شد. سپس در چارچوب این تفاهم نامه، در مناطق مختلف فدراسیون روسیه مطالعات بزرگ ابعادی بر روی بیماران، برای تشخیص میزان هموگلوبین گلیکوزیله انجام شد.
شرکت سانوفی در میان پنج شرکت بزرگ داروسازی جهـــان قرار دارد که برندهای معــروف No-Spa ، Festal و MAALOX® متعلق به آن است. این شرکت در استان اوریول (جنوب مسکو)، یک کارخانه تولید انسولین احداث کرده است. در سال های اخیر، محصولات این شرکت، مکان اول حجم خرید بخش بیمارستانی بازار دارویی روسیه را به خود اختصاص داده است: با توجه به گزارش منتشر شده در نیمه اول سال 2015، درآمد این شرکت به 18.2 میلیارد یورو رسید که مبلغ 2.33 میلیارد یورو، سود خالص آن بوده است.
ادامه دارد…

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала