دیپلمات روسی: عملیات هوایی روسیه اپوزیسیون سوریه را مجبور به قبول گفتگو کرد

© Screenshot: Ministry of defence of the Russian FederationСопровождение истребителем Су-30СМ бомбардировщика-ракетоносца Ту-160 ВКС РФ
Сопровождение истребителем Су-30СМ бомбардировщика-ракетоносца Ту-160 ВКС РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر کینشاک، سفیر روسیه در سوریه در مصاحبه با خبرگزاری "ریا نووستی" اعلام کرد آغاز عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه اپوزیسیون این کشور را وادار به آغاز مذاکرات صلح با مقامات سوریه برای حل بحران از راه سیاسی کرد.

عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه در داده نمایی آنلاین اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه در داده نمایی آنلاین "اسپوتنیک"
آقای کیشلاک در پاسخ به این سوال که برهم خوردن مذاکرات ژنو به نفع چه نیروهایی بود گفت:" فکر می کنم به نفع نیروهایی بود که از همان ابتداا ز ایده حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت نمی کردند. آخر ما آنها را عملا مجبور کردیم به گفتگو با حکومت سوریه تن در دهند. عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه باعث راه اندازی تماس های پرتحرک بین نیروهای درگیری سوری با شرکت کشور های ذینفع برای تلاش جهت تدوین زیربنای مشترک برای حل و فصل مسئله سوریه شد. مطمئن هستم که در این زمینه رابطه مستقیم علت و معلولی وجود دارد".
به گفته سفیر روسیه در سوریه، تا آغاز عملیات جنگی در سوریه، اوضاع در این کشور به نفع دمشق به پیش نمی رفت. وی خاطرنشان کرد: در آن زمان " به نظر می رسید قضیه دارد به سوی اجرای سناریوی پیروزی اپوزیسیون مسلح و سرنگونی قهری رئیس جمهور فعلی سوریه به پیش می رود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала