جراح ایتالیایی و سرگشتگی جهانی

© Sputnik / Aleksei Bogdanovskiyجراح ایتالیایی و اسپیریدونوف داوطلب پیوند سر از روسیه.
جراح ایتالیایی و اسپیریدونوف داوطلب پیوند سر از روسیه. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دلم می خواست دو بلوک شوروی و آمریکا وجود داشت.

عمل جراحی سر  می تواند  یک لحظه  سرنوشت ساز در  تاریخ علم  شود.  حیرت جهانیان با شندین این خبر بی حد و مرز است. برنامه جراح  سرجیو کاناورو  برای پیوند سر  پیش می رود  و  در سراسر جهان  یکی از موضوعات  مرکزی  شده است.  پروفسور کاناورو  به تحقیقات  در این  زمینه ادامه می دهد  و  نتایج آخرین  تحقیقات خود را  چندی پیش معرفی کرد.

 والری سپیریدونوف، از روسیه  که مبتلا به  بیماری ژنتیک است  خود را  کاندید  عمل پیوند سر اعلام کرد.  تنها امکان برای او انجام این عمل در روسیه است، اما  سرمایه  این کار کافی نیست. سرجیو  کاناورو از میلیاردرها  و از جمله از  مارک سوکربرگ، بنیان گذار « فیس بوک» خواست  حامی مالی این  عمل  « همه دوران»  شوند.  روسیه، چین  و ویتنام از جمله کشورهای ذینفع در انجام این عمل هستند.  پروفسور  سرجیو  کاناورو در مصاحبه با خبرنگار « سپوتنیک ایتالیا»  در باره این عمل توضیح داد.

(صدا)

مانع درجه یک  برای این عمل جراحی،  غیرممکن بودن  اتصال نخاع  بریده شده  اعلام شده بود. طی ماه های گذشته در چین و کره جنوبی  آزمایشاتی انجام دادیم  که طی آنها نخاع موش ها  را  عمل کردیم و از  فناوری استفاده کردیم که  در عمل روی انسان از آن استفاده خواهد شد.  در کلیپ های ویدئویی که به  « نیو ساینتیست» نشان دادیم،  دیده می شود که موش ها پس از عمل  دوباره  قدرت حرکت را باز یافتند.

 نخاع بریده شده و دوباره  متصل شده کار می کند.  برای ما این بدان معناست که مانع اصلی برای این عمل رفع شده است.

 پس از آن آزمایشی روی میمون انجام شد. این آزمایش توسط جیاپینگ  رِن  دوست چینی من انجام شد.  او سر میمون  با خونرگ ها را به سر میمون دیگر پیوند زد.  بدین ترتیب در طول عمل،  خون در سر جریان داشت و اکسیژن را تأمین می کرد.

 یک خبر  دیگر این است که به ما پیشنهاد کردند  پیوند سر در ویتنام انجام شود.  خبر بسیار خوبی است. زیرا  معلوم می شود  که خیلی ها در  جهان  اهمیت آزمایشات و تحقیقات ما را درک می کنند.

 سرجیو کاناوِرو در پاسخ به این سوال که آیا  روسیه در این پروژه شرکت دارد، زیرا  والری سپیریدونوف  اولین کاندید این عمل از روسیه است گفت:

(صدا)

من با متخصصان و جراحان زیادی در روسیه صحبت کردم.  همه آنها  در انجام این عمل ذینفع هستند اما پول کافی برای انجام آن را در اختیار ندارند.  من از چند میلیاردر خواستم به عمل سر  والری کمک کنند.  چین از برنامه  خاص خود برخوردار است که جیاپینگ رِن آن را رهبری می کند.  او در تماسی از طریق «اسکایپ»  به من گفت که حاضر است  در تیم پزشکان روسیه  به من  کمک کند. روسیه می تواند در برنامه مشابه این عمل شرکت کند و  شهروند روس می تواند اولین مورد  پیوند سر بشود، البته اگر سرمایه این عمل   جمع آوری شود.

بهر حال جهانیان از شنیدن خبر پیوند سر  دچار شگفتی و حیرت  شده اند، شاید  جذابیت این عمل در این نکته نهفته است؟

سرجیو کاناوِرو در پاسخ به این سوال خبرنگار گفت:

(صدا)

همینطور است که می گوئید.  می خواهید نظر مرا بدانید؟  دلم می خواست  دو بلوک شوروی و آمریکا وجود می داشت.  زیرا همانا به دلیل  مسابقه  بین این دو بلوک، انسان به فضا پرواز کرد و بعد  برای اولین بار انسان روی ماه فرود آمد.  اگر این مسابقه ادامه داشت ما   به مریخ هم پرواز کرده بودیم.  ما باید با هم مسابقه بدهیم، زیرا رقابت و مسابقه بخشی از سرشت آدمی است.  این همان کاری است که سعی می کنم به انجام برسانم — جلب کشورهای هر چه بیشتری  به این مسابقه.  برای نجات زندگی  که چیز زیادی از آن برای والری باقی نمانده است، باید هر چه سریعتر این  عمل را انجام داد.  من مخالفتی با آن ندارم که مرا دیوانه  بنامند، بهر حال این  تنها  راه  پیشرفت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала