سالگرد گالری تریتیاکوف

© Sputnik / Yuriy Somovگالری تریتیاکوف مسکو
گالری تریتیاکوف مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گالری تریتیاکوف در سال 2016 میلادی، 160-مین سالگرد خود را برگزار می کند.

تابلوهای منظره واتیکان و شاهکارهای  هنر بیزانس  از یونان  برای اولین بار در مسکو به معرض نمایش گذاشته می شوند. گالری تریتیاکوف  که در سال 2016 میلادی، 160-مین سالگرد خود را برگزار می کند، از این آثار پذیرایی خواهد کرد.  ابتدا  شاهکارهای بیزانس قرون 15-12  از موزه یونان  به نمایش گذاشته می شوند.  شمایل بی نظیر موزه بیزانس در آتن  یکی از آثار هنری است. جزئیات دیگر هنوز مشخص نشده است.  آثار بیزانس  در  مسکو در  ماه سپتامبر « جان می گیرند»  و از اکتبر  تا اواسط ژانویه سال2017 میلادی  کلکسیون واتیکان  در مسکو  نشان داده می شود.  در رابطه با این کلکسیون همه چیز مشخص است.

نمایشگاه تحت عنوان « شاهکارهای واتیکان. بلینی، رافائل و کارواجو»  تقریبا 6 قرن  از سده 12 را در برمی گیرد.  از عنوان آن مشخص است که بازدیدکنندگان نمایشگاه  خیلی زیاد خواهند بود درست  همانطور که در  موزه واتیکان رخ می دهد.   شایان ذکر است که تابلوهای کلکسیونی که در مسکو نشان داده خواهد شد بندرت   واتیکان را ترک می کنند  و به کشور دیگری برده می شوند.

زلفیرا تِرِگولووا مدیر  گالری تریتیاکوف در این خصوص گفت:  ما مدتهاست در رابطه با تبادل نمایشگاه با موزه واتیکان  صحبت می کنیم.  هم اکنون در باره  اولین  نمایشگاه از  کلکسیون واتیکان  به توافق رسیدیم  که تابلوهای زیادی برای اولین بار در گالری تریتیاکوف نشان داده خواهند شد  و آنها از  کلکسیون دائمی موزه است.  در جواب، گالری تریتیاکوف شرکت کننده اصلی  نمایشگاه در واتیکان  خواهد بود که به سوژ های انجیل  در هنر روسی اختصاص دارد.  به نظر من برای طرفین این  نمایشگاه ها  رویداد درخشان فرهنگی خواهد بود.

نمایشگاه شاهکارهای  واتیکان  بدون شک،  برنامه سالگرد گالری تریتیاکوف را  رنگین خواهد کرد. دوی مارتون جشن از حالا آغاز شده است:  نمایشگاه  تائیر سالاخوف  یکی از  نقاشان معروف جریان دارد.  سپس تابلوهای  واسیلی کاندینسکی  و  ایوان آیوازوفسکی    به نمایش درخواهند آمد.  گالری تریتیاکوف  نمایشگاه  هنر مدرن  را برگزار خواهد کرد  که دوره ای از  دهه 1950 تا  2000 میلادی را در برخواهد گرفت.

 بهرحال برای تمام افرادی که  هنر تجسمی  به معنای چیزی بیش از  مخلوط زیبای رنگ ها و   خلق  دقیق وسایل  است،  خیلی چیزها برای دیدن و  فکر کردن  و حتی شنیدن وجود دارد.  مجموعه مسکویی « تک نوازان  باروکو»  سیکل  کنسرت های «  تاریخ موزیکال  دربار روس»  را  ادامه می دهد.  نوازندگان  به  کار پژوهشی  واقعی  در کتابخانه ها و آرشیوها  دست زده و  آثار آهنگسازان  سده های 19-17 را  جان تازه می بخشند  که آثار موسیقی برای  مراسم مختلف درباری  خلق کرده بودند —  معنوی، تاجگذاری و رقص های مجلسی و غیره.

این آثار موسیقی در گالری تریتاکوف  در احاطه تابلوهایی طنین خواهد انداخت که رویدادها و اشخاصی روی آنها نقش بسته است  که شاید  این آثار موسیقی همانا برای آنها  ساخته شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала