گزارش و تحلیل

ژاپن به خاویار آستراخان و منطقه آزاد تجاری خزر علاقمند است

© Sputnik / Boris Babanov /  مراجعه به بانک تصاویر Black caviar
Black caviar - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خاویار آستراخان شانش دارد در سوپر مارکت های ژاپنی ظاهر شود. مطالعه امکان خرید خاویار محصول شرکت های پرورش ازون برون در برنامه بازدید هیات «روتوبو» - اتحادیه تجارت ژاپن با روسیه و دول مستقل نوپا گنجانده شده است.

به گفته «ناکایی تاکافومی» رئیس نمایندگی روتوبو در مسکو، 70 درصد صادرات روسیه به ژاپن نفت و گاز است و هیات ژاپنی وارد شده به آستراخان در پی جایگزینی ساختار مرسومی تجارت دو کشور است.

ناکایی تاکوفوما در مذاکرات با نمایندگان دولت آستراخان گفت: «نرخ کنونی واحد پول روسیه برای توسعه واردات این کشور شرایط مساعدی فراهم ساخته و ما می‌خواهیم برای تغییر دادن ساختار واردات این کشور کمک کنیم تا بجای ماهی خام محصول حاضر و آماده مثلاً خاویار را بخریم». دوم فوریه هیات ژاپنی از یکی از بزرگترین کارخانه های پرورش ازون برون و تولید خاویار دیدن کرد. در آستراخان خاویار صادراتی تولید می‌شود و از این رو پیشنهاد شرکت ژاپنی به عنوان تقاضای تجارتی تلقی می شود

یکی از مقاصد دیگر سفر ژاپنی ها به روسیه آشنایی با منطقه آزاد اقتصاد به نام «لوتوس» واقع در کرانه رودخانه ولگا است. «دمیتری آورکین» مسئول روابط بین‌المللی این واحد به «اسپوتنیک» تعریف کرد که شرکت وی به سرمایه گذاران بالقوه ژاپنی چه می‌تواند عرضه کند. این مقام گفت:

منطقه آزاد اقتصاد «لوتوس» — شرکتی مخصوص اجرای برنامه جایگزین کردن محصولات وارداتی است. کورپوراسیون متحده کشتی سازی این برنامه را اجرا می‌کند و جهات اساسی آن ماشین سازی، کشتی سازی، ساخت تأسیسات بندری، تولید تکنیک برای استخراج مواد معدنی در فلات دریا ها و ساخت کشتی‌ها برای تعمیق کف و غیره است. رشته‌های فعالیت شرکت ما می‌تواند همچنین به مراتب فراتر باشد. برای ساکنان منطقه ما مزایای مالیاتی و گمرکی در نظر گرفته شده است، آن‌ها به تاسیاست زیربنایی مهندسی، ریلی و اتوبانی دسترسی پیدا می کنند. این مزایا قابل مقایسه با برتری‌های معمول در مناطق مشابه واقع در خاور دور روسیه است. برتری‌های «لوتوس» ناشی از موجودیت آن در چارراه های کریدور های حمل و نقل بین‌المللی «غرب- شرق» و «شمال- جنوب» و خروج آن به ساحل دریای حزر است. ژاپنی ها به این امکانات علاقمند شده و از ما دعوت کردند که در حین یک سفر بازرگانی از کشورشان دیدن کنیم. ما در آنجا توان خود را معرفی کرده و با شرکت های ژاپنی تماس های مستقیمی را برقرار خواهیم کرد.

سفر بازرگانی نمایندگان مناطق روسیه به ژاپن قرار است از 29 فوریه تا 1 مارس با حمایت «روتوبو» و نیز وزارت تجارت صنعتی و وزارت توسعه اقتصادی روسیه برگزار شود. 1 مارس در توکیو در قالب گفت و گوی بازرگانی — صنعتی «روسیه — ژاپن 2016 »، برپایی جلسه‌ای با عنوان «محل های شرکت های ژاپنی در روسیه. گرایش ها و راهکار های جدید» برنامه‌ریزی شده و نمایندگان «لوتوس» در آن سخنرانی خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала