گام برداشتن نهاد های نظامی تعدادی از کشورهای اروپایی در راه بهبود روابط روسیه و ناتو

© East News / Xinhua / Wu Weiدعوت ناتو از روسیه برای نظارت بر رزمایش نظامی در اروپا
دعوت ناتو از روسیه برای نظارت بر رزمایش نظامی در اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد روابط روسیه و ناتو بهبود نیافته اما تعدادی از کشورهای اروپای غربی گام هایی را در راه احیای تعامل با وزارت دفاع روسیه بر می دارند.

آنتونوف به خبرنگاران گفت اکنون هیچگونه تماسی بین وزارت دفاع روسیه و نهاد های نظامی کشور های عضو ناتو وجود ندارد چون ناتو این تماس ها را بطور یکجانبه متوقف کرده اما وزارتخانه های دفاع تعدادی از کشورهای اروپای غربی گام هایی را در راه احیای تعامل با وزارت دفاع روسیه بر می دارند.
معاون وزیر دفاع روسیه خاطرنشان ساخت:" ما فقط طی دو ماه اخیر از چند هیئت نمایندگی عالی رتبه پذیرایی کرده و در مذاکرات با آنها چشم اندازهای از سرگیری تماس های نظامی مورد بحث قرار گرفته است. ما از چنین کاری دوری نکرده وبر عکس از آن استقبال می کنیم".

گسترش ناتو به سوی شرق روسیه را متعجب نمی کند - اسپوتنیک ایران
گسترش ناتو به سوی شرق روسیه را متعجب نمی کند
آنتونوف تاکید کرد:" ما بنوبه خود بر این پافشاری می کنیم که از سرگیری همکاری نباید همراه با تشدید فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه باشد".
معاون وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد "تمام امکانات فنی برای حفظ تماس ها بین رهبری نظامی ناتو و روسیه از مدتها پیش ایجاد شده ، مورد آزمایش قرار گرفته و هیچگاه قطع نشده است. مسکو از هیئت ارتباطی ناتو استقبال می کند و افسران روسیه در حال کار در بروکسل هستند. معتدیم که برای آزمایش این کانال ها برقراری تماس در سطح کارشناسان کافی است". آناتولی آنتونوف افزود:" موضوعات دیگری که ناتو پیشنهاد کرده برای وزارت دفاع روسیه مبرم نیستند و "گفتگو برای گفتگو" برای ما جالب نیست".
معاون وزیر دفاع روسیه در پایان اظهار داشت:" معتقدیم فراخوان ها به "گفتگو از طریق تلفن" برای انداختن بار مسئولیت به خاطر بحران در روابط ما منحصرا به گردن طرف روسی لازم است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала