کودکان سلاحی در دست تروریست ها

© AFP 2023 / Money Sharmaبچه هندی
بچه  هندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند و همسایگان آن برای پرورش تروریستهای انتحاری نوجوان ایده آل هستند.

پس از دریافت اطلاعاتی در باره اینکه گروهی از  نوجوانان انتحاری از 12 تا 15 سال  مرتبط با «داعش»  از مرز هند گذشتند،  گروه ویژه حمایت   هند (SPG- Special Protection Group) و سازمان اطلاعات هند  در حالت آماده باش  کامل قرار گرفتند.  به عقیده  سرویس ویژه،  هدف اصلی آنها سوء قصد به جان نارندرا مودی، نخست وزیر هند  در جریان  جشن  « روز جمهوری»  بود که 26 ماه ژانویه برگزار شد.

 ویکرام سینگخ  رئیس پلیس  ایالت « اوتار پرادش»  در مصاحبه با خبرنگار « سپوتنیک» گفت:

تأمین  امنیت نخست وزیر برای ما هدف درجه یک بود.  هیچ شخصی، کودک، زن و یا پیرمرد بدون بازرسی های مربوطه نمی توانست به مودی نزدیک شود.  بعلاوه نوجوانان 15-12 سال را نمی شد  در میان جمعیت  تشخیص داد. همه می دانند  که مودی  با نقض مقررات  امنیتی، از  صحبت با بچه ها خوشش می آید.  تروریست ها می خواستند با توجه به این  موضوع از بچه های انتحاری استفاده کنند.

هند و  همسایگان آن کشور  « ماشین » ایده آلی برای پرورش  تروریستهای انتحاری نوجوان هستند.  سطح بالای زاد و ولد،  فقر  و تعداد زیاد بچه های بی سرپرست  زمینه خوبی  برای اجرای این ایده است.  در هند،  در بین طبقات پایین  ساکنان، هنوز فروش  کودکان  اضافی برای بردگی  وجود دارد.

پطر توپیچکانوف  کارشناس بنیاد « کارِنگی»  متخصص در  مسائل شبه قاره در این خصوص گفت: وقتی در باره نقاط درگیری صحبت می شود باید از  یکسری مناطق  آفریقا و یا خاور نزدیک نام برده شود.  متأسفانه در آنجا، تروریست ها  خیلی خوب از  بچه ها استفاده می کنند. سطح زادو ولد، فقر و بچه های بی سرپست بالاست،  غذا و لباس آنها  تأمین می شود  که حداقل نیاز آنهاست.  این بچه های (انتحاری) سرمشقی  برای نوجوانان  دیگری می شوند که هنوز  به این نوع سازمان های تروریستی نپیوسته اند . این یک  تجربه  بحد کافی گسترده است. در این نقاط تروریست ها خیلی فعال هستند».

 در هند، کشمیر  جایی است که تروریست ها فعال هستند.  کشمیر از برگزاری جشن « جمهوری» خودداری ورزید و آن را « روز سیاه تاریخ خود» نامید.  وخامت وضع موجود   با وجود  اردوگاه های  تربیت تروریست های انتحاری در بین نوجوانان در کشورهای همسایه  افغانستان و پاکستان  مرتبط است. در هند  به اصطلاح  تعداد « کارخانه های تولید  بچه های انتحاری»  ناچیز است.

نکته مهم دیگر آن است  که اینگونه خبرها  نوعی تبلیغ برای  تروریست ها  می شود که  در وهله اول  نوجوانان را خطاب قرار می دهند.  برای هر   نوع سازمان تروریستی  که سعی می کند مشهور شود و  اعضای بیشتری را به صفوف خود جلب کند ، سوء قصد موفق  به جان  رهبر سیاسی ، هدفی است که به نظر آنها جذاب است  و کافیست تا آنها منتها تلاش خود را در اجرای آن بکار گیرند،  به ویژه وقتی صحبت از هند می شود. سازمان تروریستی «داعش»  بارها اعلام داشته است  که هند  با  جمعیت بالای مسلمان باید  یک کشور مسلمان باشد و رهبر آن  نباید هندو باشد.  هند برای  اینگونه سازمان های تروریستی، کشوری با دورنمای خوب است  که باید برای عضوگیری  بیشتر و ایجاد  پایگاه  در بین جوانان مسلمان هند تلاش ورزید.

زاهدا حنا  مدافع مشهور  حقوق بشر  و مقاله نویس  پاکستانی در این خصوص گفت: باید به این نکته توجه نشان داد که کشورهای هند، پاکستان و  بنگلادش،  بهر حال مناطقی  هستند که  تروریست ها و به ویژه «داعش»  سعی می کنند نفوذ خود را  در آنجا تشدید بخشند.  «داعش» برای دسترسی به چنین هدفی  هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد حتی  استفاده از نوجوانان. اما فکر نمی کنم آنها بتوانند این نقشه خود را پیاده کنند.  سرویس ویژه هند  بطور دقیق  کار می کند و همیشه از کارهای آتی تروریست ها  مطلع است. رهبری کشور نیز از این موضوع آگاه است ، اما نباید اجازه  درج این نوع اخبار  در  مطبوعات و رسانه ها داده شود ، زیرا برای  صلح و آرامش در  کشور  سازنده نیست و بطور غیر مستقیم  آب را به آسیاب تروریست ها می ریزد».

در عین حال،  کارشناسان معتقدند که استفاده  داعش از کودکان برای مقاصد خود  می تواند « پول خردی» در مبارزه با  تروریسم باشد.

 دکتر میرزا مجاهد  ناشر پاکستانی  دراین خصوص گفت:  برای هر انسان عاقلی،  استفاده از کودکان انتحاری،  یک کار بربرمنشانه و  وحشتناک است.  تمام ادیان، جلب کودکان به  چنین کاری را ممنوع کرده است  و این نوع اعمال در تضاد با هر نوع جهان بینی است.  اما بد نیست حادثه چند ماه پیش را به یاد آوریم که  داعشی ها ویدئویی را نشان دادند  که پسر بچه ای  حکم اعدام  را اجرا کرد و داعشی سابق مظنون به  خیانت را   تیرباران کرد.  تراژدی  در پیشاور پاکستان  در دسامبر سال گذشته که  تروریست ها  بیش از 130 محصل مدرسه را کشتند.  دلیل این  حمله وحشیانه  مبارزه پدران آنها  با تروریست ها اعلام شد.  بچه ها مبدل به « پول خرد» دراین جنگ می شوند که از آنها  می توان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.  ما می توانیم  اینگونه عملیات را محکوم کنیم، اما  فقط یک راه برای ما باقی مانده است —  مبارزه با تروریسم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала