جمع آوری نقره برای «اسکار» دیکاپریو

© AP Photo / Jordan Straussلئوناردو دیکاپریو هنرپیشه هالیوود
لئوناردو دیکاپریو هنرپیشه هالیوود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنان یاکوتیا نقره های خود را برای ساخت مجسمه هدیه می کنند.

به گزارش ریا نووستی، ساکنان یاکوتیا  تصمیم گرفتند  مجسمه اسکار  را به لئوناردو دیکاپریو هنرپیشه هالیوود بدهند.  مجسمه اصلی اسکار از نقره و طلا درست شده است.

تاتیانا یگوروا  سازماندهنده این اقدام، استاد  انستیتوی  دولتی  فرهنگ و هنر قطب  در این خصوص گفت: « ما جمع آوری  پول برای ساخت  مجسمه را آغاز کردیم  و  مبلغی که برای  ساخت مجسمه لازم خواهد شد  هنوز  محاسبه نشده است  ولی چیزی حدود  100 هزار  روبل خواهد بود.  بسیاری از خانم ها  نقره های خود را برای ساخت این مجسمه  هدیه می کنند».

هر چند  مجسمه یاکوتیا،  « اسکار» ملی نامیده می شود  اما یک اثر هنری خاص خواهد بود.

« چهره مجسمه  شبیه یک آدم مغول خواهد بود که جام « چاپون»  ویژه مراسم دعا و نیایش  را در دست دارد که در زمان مراسم انقلاب تابستانی خورشید مورد استفاده قرار می گیرد. از آن  به خدایان  و  ارواح « کومیس»  « غذا می دهند».  جام از طلا و  انسانی که آن را در دست دارد از نقره درست خواهد شد.  نقره، فلز یاکوتیاست و  در بین اهالی جمهوری عزیزتر است».

دیکاپریو، برای  سازماندهندگان این اقدام   سمبل آزادی هنری است. مبتکران این طرح، در حال بررسی پیشنهادتی در باره اعطای این مجسمه به  هنرپیشه هالیوود  هستند.  این ابتکار یاکوتیا به  سال سینما در روسیه اختصاص دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала