گزارش و تحلیل

سرطان ، یک حکم نیست

© Fotoliaسرطان ، یک حکم نیست
سرطان ، یک حکم نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چهارم فوریه ، روز جهانی مبارزه با سرطان است.

هر سال تقریبا 13 میلیون نفر در جهان به این بیماری خطرناک مبتلا می شوند. بیش از 7.5 میلیون نفر از آنها متاسفانه جان خود را از دست می دهند.
تنها تلاش های مشترک پزشکان و جامعه ی علمی می تواند بروز سرطان و عواقب این بیماری را کاهش دهد. پزشک اصلی کلینیک ویژه ی بیماری های سرطانی شماره ی 62 پرفسور آناتولی ماخسون می گوید:
مرگ و میر ناشی از تومورهای بدخیم در جایگاه دوم در جهان پس از بیماری های قلبی و عروقی قراردارد. در روسیه تومورها هر ساله در نیم میلیون نفر تشخیص داده می شود و بیش از 50 درصد از آنها جان خود را از دست می دهند. و این تنها در روسیه نیست. در کل جهان ، رشد تدریجی بیماری تومور وجود دارد و طی 7 سال اخیر تعداد مبتلایان به آن 11 درصد رشد داشته است. دلایل آن زیاد است از جمله افزایش طول عمر. در واقع هر چه که طول عمر متوسط در کشورها بالا می رود به همان اندازه مبتلایان بیشتر می شوند. بدین ترتیب مبارزه با تومورها در جایگاه اول جهانی است.
البته علم و پزشکی در جای ثابت نایستاده است. چندی پیش دانشگاه اوزاکا پروژه ی برای تولید سنسور بسیار حساس را اعلام کرد که با کمک آن می توان میزان سرطان را در فرد از روی تنفس تشخیص داد. دانشمندان همچنین قصد دارند دستگاه را طوری طراحی کنند که مشخص کند چه ارگان داخلی در فرد دچار تومور شده است.
کارها برای ساخت " بینی الکترونیکی " که قادر است میزان سلول های سرطانی را در ارگان های داخلی تشخیص دهد در اسرائیل ، آلمان و روسیه انجام می شود. دانشمندان از نواسیبیرسک اطلاع دادند که دستگاه کوچک و ارزان قیمتی را برای تولید آماده کرده اند که قادر است وجود تومور را در بزاق ، خون ، نمونه هایی از بافت های بدن فرد و همچنین طی بازدم تشخیص دهد.
آناتولی ماخسون متخصص و پروفسور غدد سرطانی می گوید:
تاثیر درمان به طور مستقیم به درجه ی بیماری مرتبط است. در عین حال مردم هنوز حس می کنند که بیماری سرطان قابل درمان نیست. این ، گمراهی عمیقی است. بر اساس آخرین اطلاعات ما بیش از نیمی از بیماران را درمان می کنیم. اما باید یادآوری نمود که تحت عنوان " سرطان" بیش از 100 بیماری دیگر مخفی می شوند که به اشکال گوناگون نفوذ کرده و به روش های مختلف درمان می شوند. ضمنا 40 سال پیش 90 درصد زنان از سرطان رحم جان خود را از دست می دادند. اکنون 98 درصد این بیماری را درمان می کنیم. ضمنا نه تنها درمان کرده بلکه آنها بعدا بچه های سالمی به دنیا می آورند. همین قضیه در مورد سرطان پوست و سرطان سینه هم صدق می کند که در مرحله ی اول بیماری بیش از 90 درصد درمان می شوند. سرطان ، یک حکم نیست و افراد باید این را بدانند. باید آگاهی و توضیح داد… برای این کار باید روز مبارزه با سرطان باشد. "
به عقیده ی آناتولی ماخسون ، در حال حاضر دلایل بروز بسیاری از بیماری های سرطانی مشخص شده و روش های مبارزه با تومورها کامل می شوند. ممکن است طی مدت زمانی واکسن های علیه سرطان کشف شود. اما فعلا پزشکان پیشنهاد می کنند که به پیش گیری ها بی توجهی نکرده و از عادات مضر بپرهیزند و روش زندگی فعال و سالم را برگزینند. و بیماران سرطانی باید نه تنها قوی و شجاع بوده بلکه درک ، صمیمیت و محبت اطرافیان را نیز لازم دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала