گزارش War on Want: تعداد مزدوران نظامی در جهان رو به افزایش است

© AP Photoگزارش War on Want: تعداد مزدوران نظامی در جهان رو به افزایش است
گزارش War on Want: تعداد مزدوران نظامی در جهان رو به افزایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان War on Want گزارشی منتشر کرد که در آن بر افزایش حضور نظامی مزدوران در مناطق جنگ زده خاور میانه و آفریقا و بعضی دیگر از مناطق جهان تاکید شده است.

در این گزارش گفته می شود که شرکت های انگلیس از مدت ها پیش بر عرصه تهیه و اعزام عناصر مزدور تسلط داشته اند و در حال حاضر هم سود چندین میلیارد دلاری از این کار به دست می آورند.

جان هیلاری، مدیر عامل سازمان War on Want ضمن تفسیر این گزارش به خبرگزاری "اسپوتنیک" گفت: "شرکت های نظامی خصوصی انگلیس در زمان جنگ افغانستان و جنگ عراق نیز در این عرصه فعالیت می کردند و بیدادگری کامل در این زمینه نشان می دادند. آنها گستاخانه به نقض حقوق بشر در این کشورها دست می زدند و اصلا به فکر عواقب خانمان برانداز فعالیت خود نبودند".

هیلاری ادامه داد: "ما در حال حاضر هم شاهد افزایش حضور مزدوران در بسیاری از جبهه های جنگ در سراسر جهان هستیم که این افزایش بسیار نگران کننده است و باید به طور جدی به آن توجه شود".

مدیر عامل سازمان War on Want با تاکید بر لزوم جلوگیری از خصوصی سازی جنگ افزود: "این عرصه طی مدت طولانی خارج از کنترل دولت بود. این اشتباهی بزرگ بود و حالا وقت آن فرا رسیده است تا کنترل و نظارت دقیقی بر فعالیت این شرکت ها بر قرار شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала