گزارش و تحلیل

بیماری سوریه، دکتر ولایتی و عمل جراحی نیروی هوایی روسیه

© AP Photo / Ebrahim Norooziدکتر ولایتی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه: تبادل همه جانبه و گسترده در تمامی زمینه ها
دکتر ولایتی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه: تبادل همه جانبه و گسترده در تمامی زمینه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر دینی ایران در امور بین الملل با یک دیدار رسمی در مسکو بسر می برد. سرویس مطبوعاتی سفارت ایران در روسیه به «اسپوتنیک» اطلاع داد که بازدید علی اکبر ولایتی تا پنج شنبه ادامه یافته و «وی قرار است با چند تن از مقام های عالی روسیه ملاقات کند و آن‌ها مسایل دو‌جانبه و منطقه ای را بررسی خواهند نمود»

علی اکبر ولایتی هم اینک با «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار کرد و مسایل همکوششی دو کشور در چارچوب ائتلاف مبارز با تروریسم در خاور نزدیک و طرق احتمالی رفع اختلاف در سوریه را بررسی کرد.

محمد علی مهتدی، کارشناس ارشد مسایل خاور میانه، مشاور ارشد در مرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاور میانه در تهران در مصاحبه با «اسپوتنیک فارسی» متذکر شد که مساله سوریه و نتایج کنفرانس ژنو — موضوع کلیدی مذاکرات دکتر ولایتی با مقامات عالی رتبه روسیه است. محمد علی مهتادی اشاره کرد: «سطح همکاری‌های امنیتی میان دو کشور به مراتب افزایش یافته است. وی چنین ادامه داد:

علی اکبر ولایتی در دیدار با «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اظهار داشت که روسیه در آینده هم باید در حل بحران سوریه با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند. طرفین در جریان دیدار، در مورد مهمترین موضوع هایی تبادل نظر کردند که در سوریه و منطقه و نیز در همکاری روسیه و ایران از جمله در ائتلاف چهارجانبه با مرکزی در بغداد تأثیر می گدارند. محمد علی مهتدی بر آن است که مخصوصاً به برکت فعالیت ثمربخش این ائتلاف مسکو می‌تواند کاری کند تا کف ترازوی مبارزه با تروریسم قطعاً به سوی روسیه حرکت کند. وی چنین گفت:

هدف از سفر ولایتی به مسکو تنها مساعدت به طرفین در هماهنگی مواضع شان در مسایل سیاسی نیست. مشارکت اقتصادی روسیه و ایران پس از لغو تحریمات ضد ایرانی در مرکز توجه است. روسیه و ایران وارد مرحله جدید مناسبات دو‌جانبه از جمله مناسبات اقتصادی فی ما بین می شوند.

«آلکسی پوشکوف» رئیس کمیته بین الملل مجلس دومای روسیه پس از دیدار با علی اکبر ولایتی گفت: «من این برداشت را پیدا کردم که ما حالا وارد مرحله جدید روابطمان با ایران می‌شویم از این نظر که الان به پیوند های خوب سیاسی امکان ها برای توسعه روابط تجاری — اقتصادی افزوده می‌شوند زیرا ایران از قید تحریمات رها شده است».

شعیب بهمن، کارشناس در امور خاور نزدیک، تفسیرگر پورتال خبری — سیاسی IranianPolicy.net در مصاحبه با «اسپوتنیک فارسی» بیان کرد که در آینده خیلی نزدیک باید در انتظار مبادله فعال هیات های تجاری و اقتصادی و رونق گرفتن بازرگانی میان روسیه و ایران باشیم. جهات اولویت دار این فعالیت‌ها رشته انرژتیک و کشاورزی خواهند بود. شعیب بهمن چنین گفت:

«اسپوتنیک فارسی » بازدید علی اکبر ولایتی مشاور رهبر دینی ایران در امور بین الملل از مسکو را پبگیری می کند. گزارش ها و مطالب بیشتری در سایت ما ir.sputniknews.com درج می شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала