مجله امریکایی: قدرت موشک های روسی اس 500 امریکایی ها را می ترساند

© Sputnik / Artyom Zhitnyov /  مراجعه به بانک تصاویر С-400 "Триумф" охраняет воздушные рубежи Москвы и центральных промышленных районов РФ
С-400 Триумф охраняет воздушные рубежи Москвы и центральных промышленных районов РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله امریکایی "نشنال اینترست"می نویسد ممکن است ارتش روسیه تا سال 2020 میلادی به سامانه موشکی پدافند هوایی اس 500 موسوم به "پرومتی" مسلح شود که ساخت شرکت روسی "آلماز اینتی" است.

انتظار می رود اس 500 از لحاظ قدرت از سامانه موشکی پدافند هوایی اس 400 که نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه از آن استفاده می کند، برتر باشد. این سیستم می تواند بطور همزمان تا ده موشک بالستیکی مافوق صوت را کشف کرده و همچنین موشک های عملیاتی ـ تاکتیکی را نابود سازد. علاوه بر این اس 500 بطور بالقوه قادر است موشک ها را در فضای کیهانی نزدیک رهگیری کند.
"نشنال اینترست" در دنباله می نویسد قرار است سامانه اس 500 به همراه اس 300 و اس 400 بخشی از سیستم متحده دفاع موشکی روسیه شود.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"
مجله امریکایی در پایان می نویسد:" یکی از مقامات صنعتی امریکا گفت مجموعه صنایع نظامی روسیه که پس از فروپاشی اتحاد شوروی به شدت آسیب دیده بود، توانست به شکل غیر قابل درکی به ساخت سامانه های پیشرفته دفاع موشکی ادامه داده و از انحطاط این صنعت جلوگیری کند. در ماهیت این امر این تسلیحات پرقدرت از آب در آمده و بسیاری از مقامات نظامی آمریکا به خاطر مشکلاتی که اس 500 می تواند برای جنگنده های باصطلاح نامرئی اف 22 و اف 35 به وجود اورد، نگران شده اند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала