دکتر ولایتی: توسعه همکاری های ایران و روسیه عامل مهم و تاثیرگذار در تامین صلح و ثبات منطقه

© Photo / بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکوАли Акбар Велаяти
Али Акбар Велаяти - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر ولایتی در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی روسیه، با پاتروشف دبیر شورای عالی امنیت دیدار و در خصوص موضوعات سیاسی و امنیتی و همکاری های منطقه ای بحث وتبادل نظر صورت پذیرفت.

در ابتدای این دیدار،دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه ضمن خوش امد گویی گفت: ایران و روسیه دیدگاه های مشترک به ویژه در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی در منطقه دارند و گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها میان طرفین می تواند به ثبات و صلح منطقه ای کمک نماید.
وی تصریح کرد: ظرفیت های فراوانی میان دو کشور در زمینه های مختلف وجود دارد که باید گام های جدی و عملیاتی برای فعال سازی آنان برداشته شود و از فضای جدید پس از لغو تحریم ها باید بهترین بهره برداری را به عمل آورد و روسیه در این زمینه امادگی لازم و کامل را دارد.

دکتر ولایتی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه: تبادل همه جانبه و گسترده در تمامی زمینه ها - اسپوتنیک ایران
دیدار دکتر ولایتی با اعضا کمیته بین الملل دومای روسیه
دکتر ولایتی هم با اشاره به موارد مطرح شده از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه گفت:ایران و روسیه روابط بلند مدت استراتژیک و برگشت ناپذیری را در صحنه های مختلف دو جانبه، منطقه ای و چند جانبه دارند و مقامات عالی دو طرف اهتمام لازم را در این زمینه دارند و وارد مرحله بی نظیری از توسه روابط را برنامه ریزی و تجربه می کنند.
مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد:وضعیت نامطلوبی در منطقه وجود دارد و تروریسم و جریانات افراطی بادخالت و حمایت قدرت های فرامنطقه ای و برخی کشورهای منطقه ثبات و امنیت را برهم زده اند و ایران و روسیه در همکاری های خود عزم جدی برای مبارزه با این جریانات را دنبال می کنند.
دکتر ولایتی تاکید کرد:ایران به عنوان کشوری مستقل مواضع اصولی خود را در خصوص منطقه به صراحت بیان نموده و گام های عملی در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری و تامین صلح و ثبات برداشته است.
در ادامه این جلسه پیرامون برخی از موضوعات و علاقه مندی های مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.
در این دیدار دکتر سنایی سفیر ایران در روسیه ،دکتر فروزش و ملایک معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک نیز حضور داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала