پیشنهاد فعالان برای قرار دادن آرشیو سازمان سیا در شبکه ها

© AFP 2023 / SAUL LOEBThe Central Intelligence Agency (CIA) logo is displayed in the lobby of CIA Headquarters in Langley, Virginia, on August 14, 2008
The Central Intelligence Agency (CIA) logo is displayed in the lobby of CIA Headquarters in Langley, Virginia, on August 14, 2008 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده امریکا جمع آوری اطلاعات در سایت Kickstarter برای انتشار بیش از 10 میلیون صفحه اسناد محرمانه دولتی متعلق به سازمان سیای امریکا آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، مولف این طرح مایکل بست اهل پنسیلوانیا است. وی به تمام علاقه مندان این اسناد را از سال 1947 پیشنهاد می کند. اسناد شامل نامه ها، برنامه ملاقات ها، گزارشات پنج ارگان اصلی مدیریت کشور، آرشیو های 25 سال، عکس ها و همچنین اطلاعات مربوط به دوره جنگ سرد می شوند.
بست می گوید که این اسناد کاملا محرمانه بوده و در ساختمان آرشیو ملی در ایالت مریلند نگهداری می شدند و فقط چهار کامپیوتر در اتاق های جداگانه درطبقه سوم به آن دسترسی داشتند. هیچ کس اجازه ندارد این اسناد را ذخیره کند و فقط می توانند از شکل چاپی آن استفاده کنند.
برنامه پیشنهادی برست این است که اسناد را به صورت چاپی و سپس اسکن در صفحات قرار دهد. میلیون ها صفحه برای مطالعه رایگان در صفحات اینترنت قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала