تلاش مرد چینی برای دزدیدن انواع مخفی بذر ذرت در امریکا

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر Grain squashed during crop harvesting
Grain squashed during crop harvesting - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک چینی ساکن امریکا به تلاش برای دزدیدن انواع مخفی بذر ذرت از شرکت های امریکایی اعتراف کرد تا سپس این بذرها را برای مطالعه به چین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری"آسوشیتدپرس"، مو هایلونگ، مدیر توسعه بین المللی شرکت چینی Beijing Dabeinong Technology که در سال های اخیر در ایالت فلوریدای آمریکا زندگی می کرد، در ماه دسامبر سال 2013 بازداشت شد. این شرکت چینی به پرورش دام، تولید خوراک دام و کشت محصولات کشاورزی اشتغال دارد. طبق گزارش بازپرسان، مرد چینی با همدستی کارکنان شرکت چینی Kings Nower Seed به ایالت آیوا سفر کرد تا بذر ها را از مزرعه ذرت بدزدد. در نظر بود این بذرها به چین ارسال شوند تا دانشمندان چینی بتوانند کد ژنتیک آنها را برای بازتولید کشف کنند.
مرد چینی به تلاش برای دزدیدن بذرهای ذرت از شرکت های امریکایی DuPont Pioneer و Monsanto که اسرار تجاری محسوب می شوند، اعتراف کرد. پنج شهروند دیگر نیز به همدستی با وی متهم شده اند اما آنها خاک امریکا را ترک کرده اند.
دادستانی آمریکا به دلیل همکاری مرد چینی با بازپرسان و اعتراف وی به جرم خود به جای 10 سال حبس فقط 5 سال حبس برای وی تقاضا خواهد کرد اما حکم مجازات وی هنوز رسما اعلام نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала