مرکز ضد تروریستی در گرجستان

© AP Photo / Militant Websiteشهروندان گرجی در صفوف داعش
شهروندان گرجی در صفوف داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 50 شهروند گرجستان به طرفداری از «داعش» در سوریه می جنگند.

بسیک آلاداشویلی  رئیس  سازمان غیر دولتی « مرکز گرجی  کنترل اجتماعی بر  فعالیت سرویس ویژه»  معتقد است که مقامات  برای جلوگیری از  رفتن شهروندان گرجی به سوریه و جنگیدن به طرفداری از « دولت اسلامی» (داعش)  باید  مرکز ضد تروریستی را  ایجاد کنند.

 مطابق با آخرین اطلاعات مقامات گرجی، حدود 50  شهروند گرجستان  از  تنگه « پانکیس»  در سوریه به طرفداری از  «داعش» می جنگند. پس از  عملیات تروریستی در روز 13  ماه نوامبر در پاریس ، در گرجستان دست به اقدامات شدید امنیتی  از جمله  در مرزها و فرودگاه ها زدند.  کنترل بر تمام  تأسیسات  مهم استراتژیکی  تشدید شده است.

بسیک آلاداشویلی در مصاحبه با « سپوتنیک » گفت: «  فعالیت ضد تروریستی   نیاز به  منابع  فکری، مالی، فنی و  انسانی  زیاد دارد.  سرویس امنیت دولتی  که چندی پیش تأسیس شد از عهده انجام چنین کاری برنمی آید.  از اینرو  واقعی ترین  راه  جلوگیری از  رفتن شهروندان گرجستان به سوریه  برای جنگیدن در صفوف «داعش» — تأسیس ساختار جداگانه  ضد تروریستی  است».

به گفته کارشناس، نمی توان بطور کامل مانع از رفتن شهروندان گرجی به سوریه شد، اما  می توان از اطلاعات واقعی در این خصوص برخوردار شد  و با کمک آنها،  آن گروه از شهروندان را که خواهان رفتن به سوریه باشند مشخص کرد.

« در قوانین کشوری آمده است که  حمایت از سازمان های تروریستی و یا   همکاری با آنها جرم به حساب می آید.  اما شهروندانی که به سوریه می روند هر گز نخواهند گفت که برای  جنگ در صفوف «داعش» و یا « القاعده»  می روند».

برای رفع این مسأله  باید دست به کارهای تبلیغاتی زد.  بعلاوه باید  تمام  کانال های ارتباطاتی کنترل شوند.

« مکاتبات رمزی خواهند بود که سرویس ویژه باید  به رمزگشایی آنها   بپردازد.  زیرا آنها در مکاتبات خود نخواهند نوشت که  قصد رفتن به آنجا و کشتن همه را دارند».

برای کارایی فعالیت سرویس ویژه نیاز به  سرمایه گذاری است.  اگر دستمزد مأمور مخفی  پرداخت نشود ، هیچگونه اطلاعاتی دریافت نخواهد شد. سرویس ویژه باید از  مدرن ترین  وسایل شنود مکالمات  و  ماهر ترین کارمندان برخوردار باشد تا بتواند از عهده  آنالیز اطلاعات برآید. برای انجام این کارها پول لازم است»

مطابق با  اخبار منتشره 18 ماه ژانویه  آژانس «  مرکز اطلاعاتی « کاخِتی» ، رمضان  پاراولیدزه 24 ساله  و محمد تورکوشویلی  22 ساله از  شرق گرجستان در  سوریه کشته شدند که حدودا یکسال به طرفداری از « داعش» در سوریه جنگیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала