همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد

© Sputnik / Aleksei Kudenkoهمکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد
همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در دیدار ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امور خارجه ایران با ایگور مورگولوف معاون وزیر خارجه روسیه، آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


تبادل هیات های سیاسی، اقتصادی و نظامی بین دو کشور، تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی، اجرای مفاد اسناد امضا شده و پروژه های اقتصادی مهم بین دو کشور از جمله محورهای گفتگوی معاونین وزیر خارجه دو کشور در این دیدار بود.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه، با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه ها، شناسایی هرچه بیشتر ظرفیتهای همکاری دو طرف را مورد تاکید قرار داد. ایشان با اشاره به نقش ثبات بخش ایران و روسیه در منطقه، افزایش رایزنی های دو طرف را ضامن تداوم ثبات و امنیت منطقه دانست. وی مواضع مشترک ایران و روسیه در مبارزه با پدیده افراط گرایی و تروریسم منطقه ای و بین المللی را مهم توصیف کرد و بر ضرورت تقویت همکاری های دو کشور در این خصوص تاکید کرد.
ایگور مورگولوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز با اظهار خرسندی از آغاز روند اجرای توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 5+1، شرایط پسا تحریم را فرصت مناسبی برای افزایش روابط دو کشور در همه عرصه ها دانست. وی تبادل گسترده هیات های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و روسیه را امیدوار کننده توصیف نمود و با اشاره به برنامه های پیش رو در روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تهران- مسکو، افزایش چشمگیر همکاری های بین دو کشور را پیش بینی نمود. معاون وزیر خارجه روسیه همچنین با تکرار حمایت این کشور از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ابراز امیدواری نمود، این موضوع در نشست های آتی سازمان مذکور نهایی و فرایند پیوستن ایران به این سازمان آغاز گردد.در این دیدار که مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز حضور داشت، چگونگی پیشبرد برنامه های همکاری دو کشور طی سالجاری و همچنین همکاری دو کشور در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала