واشینگتن می خواهد طی چند هفته "جبهه سوم" مبارزه با داعش را در لیبی ایجاد کند

© REUTERS / Muhammad HamedАмериканские солдаты во время отдыха на военных учениях Warrior-2015 в Иордании
Американские солдаты во время отдыха на военных учениях Warrior-2015 в Иордании - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است واشینگتن و متحدانش طی چند هفته مبارزه با شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) را در لیبی آغاز کنند.

در مقاله منتشره در سایت روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب گفته می شود پنتاگون به کار جمع آوری اطلاعات در لیبی شدت بخشیده است. ممکن است در جریان کارزار نظامی مورد نظر ، حملات هوایی و عملیات یگان های نیروی های ویژه و زبده امریکایی در لیبی صورت بگیرد.
"نیویورک تایمز" خاطرنشان می سازد که انتظار می رود از جمله بریتانیا، فرانسه و ایتالیا در این عملیات از واشنگتن حمایت کنند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد "جبهه سوم" مبارزه با داعش را بدون مشورت با کنگره درباره ریسک های احتمالی این عملیات ایجاد کند. به نوشته "نیویورک تایمز"، این طرح های اوباما "نگرانی های جدی را برمی انگیزند".
در مقاله "نیویورک تایمز" گفته می شود:" عملیات جنگی جدید در لیبی یک رویداد جدی خواهد بود که ممکن است دیگر کشور های آفریقایی نیز به آن کشیده شوند. این طرح ها در حالی تدوین می شوند که نظامیان آمریکایی هرچه بیشتر در عملیات هرچه خطرناک تری در سوریه و عراق شرکت می کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала