داعشی ها قصد داشتند در 18 استان ترکیه عملیات تروریستی اجرا کنند

© AFP 2023 / Ozan KoseDas Landungsschiff „Saratov" in Bosporus am 26. September
Das Landungsschiff „Saratov in Bosporus am 26. September - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) قصد داشتند در 18 استان ترکیه عملیات تروریستی اجرا کرده و این کشور را به هرج و مرج و جنگ داخلی بکشانند.

به گزارش روزنامه "خبر ترک" ، نیروهای امنیتی رایانه ای را ضبط کردند که در ان طرح های داعش درباره اجرای تعدادی از عملیات تروریستی در ترکیه رمز نویسی شده است. "خبر ترک" می نویسد:" طرح ایجاد هرج و مرج در ترکیه متشکل از حمله به 25 نقطه در 18 استان ترکیه در جریان برگزاری اجلاس گروه بیست در آنتالیا در نوامبر سال 2015 و خرابکاری در نیروگاه های آبی بود".
تروریست ها دارای نقشه ها و دیگر اطلاعات لازم درباره تمام اهدافی بودند که قصد حمله به انها را داشتند. آنها همچنین تمام مناطق مورد نظر را شناسایی کرده و در جستجوی مناسب ترین نقاط برای حملات تروریستی خود بودند. به گزارش روزنامه "خبر ترک" تروریست ها همچنین سیستم های امنیتی تعدادی از تاسیسات نظامی را مطالعه کرده بودند.
علاوه بر این در رایانه تروریست ها نقشه های پیدا شد که در آنها نواحی کرد نشین و علوی نشین ترکیه علامت گذاری شده بودند. احتمال داده می شود که داعش طرح تحریک درگیری بزرگ قومی در ترکیه را تدوین کرده بود که می توانست به بروز جنگ داخلی در این کشور منجر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала