آمریکا در صدد است امسال پهپاد های تهاجمی جدیدی به کره جنوبی اعزام کند

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandtطراحی نوع نظامی بالگرد بدون سرنشین "ویاخیر" در روسیه
طراحی نوع  نظامی بالگرد بدون سرنشین ویاخیر در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا قصد دارد طی سال جاری میلادی پهپاد های بسیار جدید "گری ایگل" (Gray Eagle MQ-1C) را در کره جنوبی مستقر کند که می توانند نه فقط پرواز های شناسایی انجام دهند بلکه به حملات موشکی بپردازند.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه "چوسون ایلبو"، چاپ کره جنوبی با استناد به منابع نظامی امریکایی ، در نظر است پهپاد های "گری ایگل" که از لحاظ مشخصات رزمی از پهپاد های امریکایی مورد استفاده در عراق و افغانستان برتر هستند، در ماه ژوئن یا حداکثر تا آخر سال 2016 به کره جنوبی اعزام شوند. آنها که مجهز به دوربین های دیده بانی شبانه هستند، می توانند تا 30 ساعت پرواز کرده و نواحی واقع در امتداد منطقه غیر نظامی حایل بین دو کره را کنترل کنند.
منابع روزنامه "چوسون ایلبو" اطلاع دادند ارتش های کره جنوبی و امریکا با کمک پهپاد های جدید خواهند توانست از فاصله حدود هشت کیلومتری به بالگرد ها و تانک های دشمن ضربه وارد کنند. هرکدام از این بالگرد ها مسلح به چهار موشک ضد تانک «Hellfire»، چهار بمب بسیار دقیق GBU-44/B و همچنین نوع هوا به هوای موشک های "استینگر" است. پهپاد های جدید می توانند با وسیله نشانه گیری لیزری دارای دقت تا یک متر اهداف زمینی را مورد حمله قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала