سفری به مسکو در قرن هفدهم

© Sputnik / Maksim Blinovموزه – پارک « کولومونسکویه» در کاخ تزار آلکسی میخائیلوویچ
موزه – پارک « کولومونسکویه»  در کاخ تزار آلکسی میخائیلوویچ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با کمی خیالپردازی، می توانیم سفری به مسکو قرن 17 داشته باشیم.

سفر در زمان،  موضوع بسیاری از فیلم هاست.  حیف که  متخصصان از فانتزی سناریو نویسان  استفاده نمی کنند.  اما در بعضی موارد،  نمایندگان  علمی، مورخان و موزه داران  می توانند  سفرهایی به دوران  دور  برایمان سازماندهی کنند.  با اضافه کمی  خیالپردازی،  می توانیم سفری به  مسکو در قرن 17 داشته باشیم.  نمایشگاه موزه — پارک « کولومونسکویه»  در کاخ تزار آلکسی میخائیلوویچ  به بازدیدکننده  کمک می کند «سفری در زمان های دور» داشته باشد.  کلکسیون نمایشی تحت عنوان «  سفر به مسکو»  به  کتاب آدام اولاری  سیاح  مشهور روس اختصاص دارد — « سفر به  مسکو، تاتارستان و ایران…»

آدام اولاری (1671-1599)  یک شخصیت افسانه ای است.  سیاح، فیزیکدان و ریاضی دان ، اخترشناس، زیست شناس،  مورخ، نویسنده ، شاعر ، مترجم   نقاش. او  در رشته فلسفه از دانشگاه لایپزیگ فارغ التحصیل شد. در سال 1633 اولاری به عنوان مترجم و دیپلمات  اولین سفر خود به روسیه  و ایران  را در ترکیب  هیأت سفارت فردریک سوم به انجام رساند. وظیفه سفارت  برقراری  مناسبات تجاری  با  این کشورها بود.  دومین سفارت که که اولاری در سمت مشاور انجام وظیفه می کرد  طی سال های 1638-1636  تشکیل شد.  این سفر مملو از ماجرا و رویدادهای غیرمنتظره  و حتی  حوادث تراژیک بود.  اولاری  در باره  رویدادهایی که رخ می داد تعریف می کرد.  اولاری  یادداشت های سفر را با  تصاویر آنچه دیده بود  کامل می کرد.

در سال  1647  اولین جلد کتاب  آدام اولاری  منتشر شد که در آن توضیحات  جالبی در باره زندگی در روسیه، اخلاقیات  و  آداب و رسوم روس ها  بطور مصور آمده بود. گراویورها با کمک دوستش گرامون  که پزشک  سفارت بود انجام شدند.  اولاری شخصا  بر  کار گراویورسازان نظارت می کرد تا هیچ یک از جزئیات  نقش ها از نظر دور نماند.  این کتاب بارها تجدید چاپ شد و  سرچشمه  مهم تاریخی  زندگی روزانه  روسیه در قرن 17 بود.

 این تصاویر زمانی را  منعکس می کنند که  آدام اولاری  در سفارت  در مسکو خدمت می کرد: ضیافت  سفرای خارجی در کرملین،  مراسم اشرافی و باشکوه عید پاک..گراویورها ها  شامل توضیحات مربوطه از  کتاب اولاری گرفته شده اند.  بازدیدکنندگان می توانند  با  خصوصیات  زندگی در پایتخت روسیه   اوایل قرن 17 آشنا شوند و تأثیری که این مراسم بر  دیپلمات خارجی داشت را حس کنند.

 علاوه بر  کتب نادر و گراویور،  وسایل قدیمی از  کلکسیون موزه را می توان در نمایشگاه دید:  جوهردان  عجیب، قطب نما، کاشی نقش دار با نوشته «  راه ما طولانی است»  که « قرن طلایی» کاشی  سازی مسکو را نشان می دهد. این نوع کاشی  ها چهره  معماری  پایتخت روسیه در قرن 17 را تغییر داد.

» سفر به مسکو»  در آن زمان با  کنسرت های موسیقی قدیمی  کامل می شد  که بطور منظم  در  تئاتر کاخ تزار  آلکسی میخائلوویچ برگزار می گشت.  گروه ساز و آواز فولکلور « کاراگود»   ترانه های روسی و آهنگ های  دوران قدیم را  اجرا می کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала