نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) در مسکو

© AFP 2023 / Behrouz Mehriمجید مجیدی کارگردان فیلم » محمد»، ایران
مجید مجیدی کارگردان فیلم » محمد»، ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزینه ساخت فیلم حدود 50 میلیون دلار برآورد می شود.

ششم ماه فوریه فیلم « پیامبر محمد رسول الله (ص)»،  گرانترین فیلم  در تاریخ سینماتوگرافی ایران در مسکو روی پرده می رود.  این فیلم در باره کودکی  پیغمبر محمد است که اولین بار  در ایران در تاریخ27 اوت سال 2015 میلادی  به نمایش در آمد.  این فیلم در باره  بخش اول تریلوژی «  زندگی پیغمبر محمد» است.

 هزینه ساخت  فیلم که 10 سال طول کشید حدود 50 میلیون دلار برآورد می شود. مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، مینا ساداتی، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ و ساره بیات از جمله بازیگران این فیلم هستند.در ساخت آن  متخصصان دیگری از  دیگر کشورها مانند  اوپراتور  ویتوریو ستورارو شرکت داشتند که  3 فیلم  او جایزه اسکار را برنده شدند،  روبرتو پرپینیانی  مسئول مونتاژ، اسکوت آندرسون  مدیر صحنه های ویژه و  دهها متخصص دیگر در  رشته سینما. تا قبل از نمایش این فیلم در مسکو، فیلم  در بسیاری از کشورهای   جهان نشان داده شد  و محبوبیت زیادی کسب کرد.

کیفیت عالی  این فیلم کارت ویزیت  سینمای معاصر ایران است:  استفاده از فناوری های نو  که نشانگر آن است که سینماتوگرافی ایران  می تواند در یک ردیف با  تولیدکنندگان  بزرگ فیلم جهان قرار بگیرد.  از اینرو  بسیاری از کارگردانان  در فکر آن هستند  که فیلم بعدی  خود را همانا در ایران بسازند.

مجید مجیدی کارگردان این فیلم  پس از پخش  فیلم به سوالات حاضران در باره این فیلم پاسخ خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала