لاوروف: روسیه در مساله لغو تحریم ها علیه ایران صحیح و عادلانه عمل کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikovلاوروف: مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون سوریه تا یکم ژانویه برگزار می شود
لاوروف: مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون سوریه تا یکم ژانویه برگزار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با این ادعا که مسکو با مساعدت به لغو تحریم ها علیه ایران با توجه به امکان ورود تمام و کمال ایران به بازار جهانی انرژی به ضرر خود عمل کرده، موافق نیست.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ خود در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا مسکو با مساعدت شدید به لغو تحریم ها علیه ایران به ضرر خود عمل نکرده، اگر همه ما بخواهیم در جهان عادلانه ای زندگی کنیم، تدوین طرح های رشد خود بر اساس نقض حقوق کسی و حفظ تحریم ها علیه کسی یا بمباران کسی، تا چه حد درست است".
وزیر امور خارجه روسیه افزود:" اگر در راستای چنین سناریوهایی جهت گیری شود ، اولا: رشد خود را گروگان حوادثی می کنی که وابسته به تو نیست و ثانیا: در جستجوی راه های آسان حل مسائل روزمره هستی".
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه سال 2015 در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو تحریم های اقتصادی و مالی علیه جمهوری اسلامی شد. در پی توافق هسته ای بین ایران و 1+5، روز 26 دی 1394 (مصادف با 16 ژانویه 2016) تحریم ها علیه ایران به خاطر برنامه هسته ای تهران رفع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала