نواک در دیدار با سنایی لغو تحریم ها را تبریک و اجرایی شدن برجام را تحرک جدی در روابط دو کشور خواند

© Sputnik / Alexandr Kryazhevلوک اویل و گازپروم بزودی به ایران بازخواهند گشت
لوک اویل و گازپروم بزودی به ایران بازخواهند گشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، روز گذشته به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه در زمینه انرژی دکتر سنایی با آقای نواک رئیس کمیسیون مشترک و وزیر انرژی فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار طرفین با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دو جانبه درحوزه های مختلف بر ضرورت اجرایی نمودن مفاد یادداشت تفاهم یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تاکید کردند. در این ملاقات نواک ضمن تبریک لغوتحریم ها ، اجرایی شدن برجام را باعث تحرک جدی در روابط دو کشور خواند وی ایران را یکی از مهمترین شرکای تجاری روسیه برشمرد و خواستار توسعه همه جانبه روابط ایران و روسیه گردید.
مباحث مربوط به گمرک ، گردشگری ، فرهنگی ، انرژیتیک ، صنعتی و تعرفه بانکی نیز از جمله مباحثی بودند که در جلسه سفیر با رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه مطرح و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر خط اعتباری تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران تاکید گردید. در این ملاقات طرفین توافق کردند در مورد نقشه راه همکاری های دو جانبه در حوزه نفت و گاز تدوین و کار گروه مشترک همکاری های نفتی در این زمینه بحث و گفتگو نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала