خون آلوده

© Fotolia / Angellodecoلوله آزمایشگاه حاوی خون
لوله آزمایشگاه حاوی خون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایتالیا – حدود 120 هزار نفر بر اثر خون آلوده آسیب دیدند.

دادگاه اروپایی  حقوق بشر  فقط یک سوم رقمی را به حساب آورد  که انجمن بیماران ایتالیا  در رابطه با  پرداخت مبلغ جبرانی به بیمارانی مطرح کرد  که دچار این  وضعیت  غم انگیز شدند.

دادگاه اروپایی حقوق بشر به بررسی شکایات 371  نفر پرداخت  که در قالب  پرداخت جبرانی  آسیب به تندرستی  باید  بطور کلی 10 میلیون یورو  دریافت کنند.  برای  7 بیماری که شکایت خود را  به دادگاه ارسال کردند،  دادگاه استراسبورگ  پرداخت مبلغ جبرانی  از 73 هزار تا 350 هزار  یورو را مقرر کرده است  و اعلام داشت  که ایتالیا  به عنوان یک کشور  حقوق  یکسان طرفین در فرایند دادگاه را  نقض کرده و  ایتالیا را  به بی احترامی به  حق مالکیت  متهم کرد.

برای  باقی 364  مورد دیگر که خون آلوده به آنها تزریق شده است، دادگاه  ایتالیا را موظف کرد از 20 هزار  تا 35 هزار  یورو به خاطر  آسیب روحی به بیماران پرداخت شود.

آنچه به  دیگر شکایات که تعداد آنها 500  تقاضاست مربوط می شود، دادگاه آنها را رد کرد و  بدین ترتیب  بیماران و خانواده های آنها را  بدون هرگونه کمک  گذاشت.  انجمن  قربانیان  خون آلوده، بارها این موضوع را عنوان کرد.  آسیب دیدگان بر اثر خون آلوده  در ایتالیا — حدود 120  هزار نفر اعلام شده اند.

آنجلو ماگرینی،  به روزنامه « کوریر دلا سِرا» گفت:  مبارزه ما بیش از  30 سال است که ادامه دارد و هر چند حکم کنونی دادگاه از نقطه نظر  انسانی  مهم است  اما رضایت کامل ما را برنمی آورد».

ماگرینی،  رئیس انجمن انتقال خون   در سال 1991  میلادی  از طریق  خون آلوده مبتلا به هپاتیت « سی»  شد و اکنون از  سرطان کبد رنج می برد.

وی گفت: « در شکایات ارائه شده به دادگاه  استراسبورگ،  ما خواهان مبلغ جبرانی  به میزان 630 هزار  یورو برای خانواده هایی شدیم که اعضای آنها بر اثر ابتلا  به بیماری های مسری جان سپردند  و 430  هزار یورو برای کسانی که پس از انتقال خون آلوده زنده ماندند.  طی 30 سال، 4500  بدون دریافت حتی یک یورو جان سپردند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала