همکاری های منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد

© AP Photo / Keystone, Laurent GillieronЗаместитель министра иностранных дел Российской Федерации Григорий Карасин
Заместитель министра иностранных дел Российской Федерации Григорий Карасин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با گریگوری کاراسین معاون امور کشورهای مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه روسیه، همکاری های منطقه ای دو کشور مورد گفتگو قرار گرفت.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در این دیدار معاون وزیر امور خارجه روسیه، با ابراز خرسندی از تحقق برجام و رفع تحریم های بین المللی علیه کشورمان، اظهار امیدواری نمود بافضای جدید ایجاد شده، روابط دوکشور هرچه بیشتر گسترش و تقویت گردد. آقای کاراسین سفر اخیر رئیس جمهور فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت و دارای آثار درازمدت بر روند همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه دانست و با اشاره فعالیت ها و تلاش های چشمگیر مقامات و دست اندرکاران سیاسی، اقتصادی دو کشور، دورنمای روابط فیمابین را امیدوارکننده ارزیابی کرد. معاون وزیر خارجه روسیه نزدیکی مواضع سیاسی ایران و روسیه نسبت به تحولات منطقه را مبنای خوبی برای تقویت همکاری ها دانست و از گسترش روابط و مشورتهای سیاسی منطقه ای استقبال کرد.

دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز ضمن برشمردن برخی تلاش های به عمل آمده دو طرف برای افزایش سطح همکاری ها، تبادل هیات ها در سطوح عالی بین ایران و روسیه و اسناد مهم امضاء شده طی چند ماه اخیر را نشانه خوبی از روند رو به گسترش روابط دو کشور و عزم و اراده سیاستگذاران و مقامات ایران و روسیه مبنی بر تداوم و تقویت این روند توصیف کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به فرصتها و تهدیدهای مشترک منطقه ای ایران و روسیه، افزایش مشورتهای سیاسی در خصوص مسائل منطقه ای را ضروری ارزیابی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت گفتگو ها با روسیه ابراز نمود.

ایشان سند همکاری بین وزارت خارجه های ایران و روسیه را پایه مناسبی برای رایزنی مقامات ذیربط در سطوح و موضوعات مختلف دانست و علاقمندی دو طرف برای اجرای مفاد آن را مثبت ارزیابی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала