گزارش و تحلیل

مسیر مک دونالد در ایران : دشوار و پرهزینه و بیهوده

© Photo / Mike Mozartمسیر مک دوناد در ایران : دشوار و پرهزینه و بیهوده
مسیر مک دوناد در ایران : دشوار و پرهزینه و بیهوده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از آغاز اجرای برجام و لغو تحریم ها ، بزرگترین فست فود زنجیره ای آمریکا یعنی مک دونالد ، از تمایل خود برای ترویج محصولات خود در ایران اعلام کرد.

شرکت مک دونالد در سایت رسمی خود اطلاعیه ای مبنی بر جستجوی متقاضیان به منظور افتتاح شعبه در ایران منتشر کرد. نامزدها باید فرم ویژه ای را پرمی کردند که طبق آن، آنها می توانستند حق امتیازرا از مک دونالد در یافت کرده و اجازه ی اجرای این پروژه را می یافتند. اما مک دونالد در خصوص شرایط دریافت حق امتیاز سکوت می کند. مشخص است که در آمریکا برای افتتاح سرمایه ی لازم از یک تا دو میلیون دلار لازم است.
صاحبان رستوران های زنجیره ای فست فود در ایران با شک و تردید به این قضیه می نگرند. آنها مطمئنند که اجرای پروژه ی مربوطه با انواع دشواری ها همراه است. پوشیده نیست که استانداردهای صنایع غذایی ایران یکی از انواع بسیار سخت گیر آن در جهان است. و صاحبان رستوران های فست فود زنجیره ای به این امر افتخار می کنند: تنوع محصولات و کیفیت بالای مواد ، در آماده کردن آنها فقط از مواد خام طبیعی استفاده می شود که از کنترل شدید عبور کرده است و مصرف کننده های جدید را به سوی خود جذب می کند.
کامران شورانگیز، رئیس کل فست فود زنجیره ای ایرانویچ در خصوص چشم اندازهای تجاری به وجود آمده مک دونالد در جمهوری اسلامی و امتیازات فسف فود ایرانی نسبت به مک دونالد آمریکایی در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала