گزارش و تحلیل

اعتماد غرب نسبت به ایران بیشتر شده و اسرائیل تنها مانده است

© REUTERS / Leonhard Foegerاعتماد غرب نسبت به ایران بیشتر شده و اسرائیل تنها مانده است
اعتماد غرب نسبت به ایران بیشتر شده و اسرائیل تنها مانده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشه یعلون ، وزیر دفاع اسرائیل در خصوص معاهده ی بین آمریکا و ایران ابراز دلسردی و ناامیدی کرده و تهران را دشمن اصلی اسرائیل نامید.

 این وزیر گفت: " برای ما ایران دشمن اصلی محسوب می شود و با شنیدن سایر نظرات در این رابطه می توانم تنها تاکید کنم که اگرقراربود بین ایران و داعش یکی را انتخاب کنم ، داعش را برمی گزیدم".

израиль_иран_игил - اسپوتنیک ایران
اعتماد غرب نسبت به ایران بیشتر شده و اسرائیل تنها مانده است
عماد آبشناس، کارشناس دائم رادیو اسپوتنیک فارسی ، سردبیر روزنامه ی " ایران پرس" معتقد است که مقایسه ایران با سازمان تروریستی که تهدید بالقوه برای جهان است کاملا غیر قابل پذیرش و نادرست است. ایران به کل جهان نشان داد که حتی به عنوان دولتی با قابلیت خطرناک بودن در منطقه ی خاور میانه در سیاست خود به دنبال اهداف صلح آمیز است. عماد آبشناس می گوید:


عماد آبشناس معتقد است: از طرف دیگر ، پس از اتمام مذاکرات طولانی مدت و امضای توافق بین ایران و گروه 5+1 و همچنین با آغاز اجرای برجام ارتباط غرب با ایران در بسیاری موارد تغییر کرده است. وزیر امور خارجه آلمان فرانک والتر اشتانمایر بر نقش ایران در تلاش برای ایجاد امنیت در خاور میانه ناآرام تاکید نمود و خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران کلیدی برای ثبات منطقه است. این امر بیانگر آن است که سطح اعتماد غرب نسبت به ایران به طور قابل توجهی رشد داشته و فعلا غرب آماده نیست که ایران را شریک خود بنامد و برای اینکار زمان لازم است. عماد آبشناس می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала