مک کین: نتیجه سیاست اوباما هرج و مرج در خاورنزدیک بوده است

© AP Photo / Matt YorkСенатор Джон Маккейн
Сенатор Джон Маккейн - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان مک کین، رئیس کمیته امور نیروهای مسلح سنای آمریکا روز چهارشنبه ابراز عقیده کرد که نتیجه سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده هرج و مرج در منطقه خاورنزدیک بوده است.

وی تاکید کرد ماجراجویی واشینگتن در منطقه باعث بروز خلاء قدرت شده و در نتیجه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) توانست اراضی پهناوری را در این منطقه تحت کنترل خود قرار دهد.
به گفته مک کین، یکی از دلایل بروز چنین وضعیتی تصمیم اوباما درباره کاهش شرکت امریکا در امور خاور نزدیک است.
سناتور امریکایی همچنین کاخ سفید را به خاطر تکیه بر "سیاست نامناسب خود" در شرایط ادامه قرار داشتن شهرهای موصل و فلوجه عراق در دست داعشی ها مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان ساخت در چنین وضعی نمی توان گفت که داعش دارد شکست می خورد.
مک کین در پایان گفت:" در رابطه با سوریه، اکنون چنان استراتژی نابود سازی داعش وجود ندارد که باعث مرگ فجیع دهها هزار نفر از سوری ها نشود. همچنین چنان نیروی زمینی وجود ندارد که بخواهد و بتواند شهر رقه را بازپس بگیرد و ضمنا چشم انداز پیدایش هر چه زودتر چنین نیرویی مشاهده نمی شود. دولت امریکا در شرایط نبودن استراتژی برای ایجاد شرایط حصول اهداف زمینی فقط امیدوار است".
سرهنگ استیون وارن، سخنگوی رسمی گروه نظامی امریکا در عملیات ضد تروریستی در عراق و سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد مخارج واشینگتن برای مبارزه با داعش از ماه سپتامبر 2014 تا به حال 5.5 میلیارد دلار بوده است. وارن افزود مخارج روزانه این عملیات 11 میلیون دلار است و خاطرنشان ساخت هواپیما های امریکایی تا به حال 65492 پرواز رزمی انجام داده و 9782 بار به مواضع داعش حمله کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала