دیدار دکتر سنائی با آقای شیخ راوی عین الدین ،رئیس شورای مفتیان روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovichراویل عین الدین: بمباران های امریکا بی اثر بودند
راویل عین الدین: بمباران های امریکا بی اثر بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، روز گذشته آقای دکتر سنائی با شیخ راوی عین الدین پیرامون توسعه روابط میان دو کشور و آخرین تحولات خاورمیانه دیدار و گفتگو بعمل آوردند.

آقای عین الدین ضمن تبریک اجرائی شدن توافق هسته ای به رهبری ، دولت و ملت ایران تاکید کرد که این یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک ج.ا.ایران در برابر غرب به حساب آمده و فرصتی خوبی برای توسعه روابط میان فدراسیون روسیه و ج.ا.ایران نیز به شمار می رود.

وی اضافه کرد که ج.ا.ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه ای بعد از پشت سر گذاشتن تحریم ها می توانید با گفتگو و همکاری بیشتر با سایر کشورهای منطقه و اروپا به پایان یافتن بحران های منطقه ای مانند سوریه کمک نمود و از الگوی توافق ایران با غرب در خروج از بحران های منطقه ای استفاده شود.
آقای دکتر سنائی ضمن تشکر و قدردانی از نقش و تلاشهای روسیه در نهائی شدن برجام ، اظهار امیدواری نمود که با توجه به گسترش فضای همکاری های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بعد از الغای تحریم های بین المللی ، روابط میان ایران و روسیه ، بیش از پیش گسترش یابد. سفیر خاطر نشان کرد که اجرائی شدن برجام نه تنها برای کشورهای همسایه و منطقه مضر نیست بلکه می تواند ، تاکیدی برای تکیه بر راهکار گفتگوها در حل مشکلات میان کشورهای منطقه باشد. در این ملاقات بر ضرورت همکاری میان شورای مفتیان و مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در جهت تحکیم همگرائی و وحدت میان جهان اسلام ، تاکید گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала