وزیر خارجه قطر: ما یقین داریم که روسیه خواهد توانست راه حل بحران سوریه را پیدا کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел России Сергей Лавров встретился с министром иностранных дел Катара Халедом Бен Мухаммеда Аль-Атыйи
Министр иностранных дел России Сергей Лавров встретился с министром иностранных дел Катара Халедом Бен Мухаммеда Аль-Атыйи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالد بن محمد العطیه، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" گفت اگرچه آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه در سال 2015 برای دوحه غیر منتظره بود ، مسکو در نتیجه روابط تاریخی خود در جهان عرب خواهد توانست روش حل و فصل بحران در این کشور خاور نزدیک را پیدا کند.

وزیر امور خارجه قطر ضمن اعلام این مطلب پنهان نکرد که قطر و روسیه دارای نقطه نظر های گوناگونی درباره آینده سوریه هستند اما خاطرنشان ساخت گفتگو مواضع دو کشور درباره این مسئله را به هم نزدیک خواهد ساخت.
دیپلمات قطری گفت: "ما شک نداریم که سوریه خواستار وجود سوریه متحد، عربی و سکولار است و ما با این اصول موافق هستیم" و افزود عقاید روسیه دربراه سرنوشت آتی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با یکدیگر تفاوت دارد. با این حال العطیه خاطرنشان کرد که "قطر در سرنگونی رژیم ها ذینفع نیست".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала