آمانو پیش نویس بودجه آژانس بین المللی اتمی را ارائه می دهد

© AFP 2023 / Samuel Kubaniایران نمونه برداری از پارچین را در اختیار کارشناسان آژانس قرار داد
ایران نمونه برداری از پارچین را در اختیار کارشناسان آژانس قرار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوکیا آمانو، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد در آینده نزدیک پیش نویس نکات تکمیلی در بودجه آژانس در سال 2017 را همراه اصلاحیه های در رابطه با ضرورت تامین بودجه بیشتر برای کار متخصصان در چارچوب اجرای برنامه هسته ای ایران ارائه دهد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، در بیانیه آمانو در نشست شورای حکام آژانس در روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب گفته می شود نکات اصلی در رابطه با اصلاحیه ها در بودجه آژانس روز دوشنبه منتشر شده است.
پیشتر آمانو اطلاع داده بود که برای کار متخصصان آژانس تقریبا 9.2 میلیون یورو بودجه لازم است.
دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت قصد دارد برای توزیع تعهدات جدید شعبه ای در بخش پادمان های آژانس ایجاد کند تا "این شعبه مسئولیت پادمان های ما و بازرسی و کنترل اقدامات در ایران را بر عهده بگیرد". یوکیا آمانو توضیح داد که کارگروه فعلی در رابطه با ایران را تغییر داده و برای تجدید سازمان آن بودجه بیشتر تقاضا نخواهد کرد.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه سال 2015 در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو تحریم های اقتصادی و مالی علیه جمهوری اسلامی شد. در پی توافق هسته ای بین ایران و 1+5، روز 26 دی 1394 (مصادف با 16 ژانویه 2016) تحریم ها علیه ایران به خاطر برنامه هسته ای تهران رفع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала